Resultat 1 till 11 av 11

Tandinfo.se

  1. #1
    A-rushs avatar
    A-rush A-rush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    8
    Hej
    Jag driver en oberoende hemsida som är till för patienter som vill veta mer om sina behandlingar inom tandvård. Försökt optimera texter och rubriker så gott det går efter vad jag läst via olika hemsidor. Vet inte hur mycket mer jag kan göra. Har ni några tips välkomnas dem väldigt mycket .
    mvh Arash Simyar

  2. #2
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av A-rush Visa inlägg
    Hej
    Jag driver en oberoende hemsida som är till för patienter som vill veta mer om sina behandlingar inom tandvård. Försökt optimera texter och rubriker så gott det går efter vad jag läst via olika hemsidor. Vet inte hur mycket mer jag kan göra. Har ni några tips välkomnas dem väldigt mycket .
    mvh Arash Simyar
    börja här:

    http://tools.seobook.com/server-header-checker/

  3. #3
    A-rushs avatar
    A-rush A-rush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    8
    Har kolla in sidan. Vad exakt är det den gör?. känner mig lite förvirrad.
    mvh

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av jakobia Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av A-rush Visa inlägg
    Har kolla in sidan. Vad exakt är det den gör?. känner mig lite förvirrad.
    mvh
    Jag kan förstå att du blir lite förvirrad. Det känns som att det kanske klistrades in fel länk där eller något sånt.
    Det där verktyget berättar vilken information som servern skickar till webbläsaren när man försöker besöka en sida. Det är inte riktigt något du behöver bry dig om så länge servern funkar som den ska, och jag hittar inte några fel där.

    Jag tycker att du gjort en bra sajt. Välstrukturerad, med bra och informativa texter.
    Om något skå skulle det kanske gå att jobba lite mer med titlarna, men de är inte dåliga. Jag tror bara att det kanske går att vinkla dem lite mer åt informationshållet, för att kunna ta fler long tail ord här.

    Som nästa projekt för dig skulle jag nog föreslå att dela upp sidan /tander. Skriv mer text under varje avdelning, och gör dem till en sida var.

    Sen kommer du nog behöva jobba en del med att skaffa länkar för att verkligen kunna ta positioner i det här segmentet. Det är ganska konkurrensutsatt, med mycket "myndigheter" och stora företag.

  5. #5
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av A-rush Visa inlägg
    Har kolla in sidan. Vad exakt är det den gör?. känner mig lite förvirrad.
    mvh
    Du länkar med http://www.tandinfo.se

    fast det ligger en 301 till:

    http://www.tandinfo.se/startsida

    Det var det jag ville visa. Annars en bra sida.

  6. #6
    A-rushs avatar
    A-rush A-rush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    8
    Tack för dina svar.
    Måste bara fråga vad är long tail ord och hur går jag bäst till väga för att skaffa länkar.
    mvh Arash

  7. #7
    dobbans avatar
    dobban dobban är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Malta
    Inlägg
    19
    Long tail är en term för sökfraser snarare än enstaka sökord. Kortfattat kan man säga att long tail är längre (!) fraser/termer och mer beskrivande.

    Exempel;
    snarkskena (short) vs motverka snarkning (long tail)
    Genom att inkludera long tail i optimeringen av en landningssida kan du fånga upp trafik inom samma segment/ändamål men där folk söker på annorlunda frågor/fraser men ändå letar efter samma information. Att jobba med long tail är ett väldigt bra sätt att bredda sin synlighet och det är betydligt lättare (samt vänligare mot eventuell budget) att hitta hål i den organiska konkurrensen.

  8. #8
    A-rushs avatar
    A-rush A-rush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    8
    Så om jag uppfattar dig rätt så ska jag försöka få in exempelvis "motverka snarkning" i texten och även i keywords?

  9. #9
    dobbans avatar
    dobban dobban är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Malta
    Inlägg
    19
    Jag skulle absolut se till att benämna liknande termer i text/på landningssida för snarkskena.

    Här kan du se en exempelbild på hur man delat upp segmentet "Styrketräning" för att utvinna en bunt möjliga long tail termer (till vänster) där konkurrensen är lite lättare jämfört med mer kompakta sökord (till höger). Det finns en bunt olika verktyg man kan ta till hjälp också, från Google suggest och Keyword Planner till KeywordTool.io m fl.

  10. #10
    henryfords avatar
    henryford henryford är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av jakobia Visa inlägg
    Du länkar med http://www.tandinfo.se

    fast det ligger en 301 till:

    http://www.tandinfo.se/startsida

    Det var det jag ville visa. Annars en bra sida.
    Ja se på fan. Jag trodde du först menade att han skulle kolla om sajten var responsiv, i dessa tider så att säga.

  11. #11
    A-rushs avatar
    A-rush A-rush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    8
    hej.
    Har du några bra idéer om vilka segment jag ska göra till egna sidor under fliken "tänder".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)