Resultat 1 till 2 av 2

Ett domänkonto men många hostingkonton

  1. #1
    MiniAntons avatar
    MiniAnton MiniAnton är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    32
    Jag kommer att skapa ett nätverk utav sajter som ska hostas på flera olika svenska webbhotell. Sajterna ska länka mellan varandra och därför är det viktigt att skapa så liten footprint som möjligt, sett ur googles ögon.

    Om jag då av praktiska skäl vill ha alla (flera 10-tals) domäner på ett enda domänkonto (exvis hos Binero) kan jag då ändå hosta sajterna på olika webbhotell utan att den setupen lämnar några spår gentemot Google?

    Och hur gör man praktiskt? Använder man det som Binero kallar för "Vidarebefordring WWW" ?

    http://www.binero.se/doman/domantjanster

  2. #2
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Jag förstår ungefär vad du menad och hade för längesedan samma funderingar. Mina domäner var placerade överallt och jag hade flera olika webbhotell. Något jag kan rekommendera dig som jag själv använder mig av är VPS. Det finns flertalet leverantörer här och det är en djungel som allt annat men två stabila leverantörer som jag brukar i flera år nu är Crystone och Glesys. Båda har sina för och nackdelar, dock är glesys billigast av de två alternativen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:45
  2. Hur många inlänkar / per dag?
    Av nestak i forum Länkbygge
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 21:12
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 15:31
  4. Hur många är många besökare?
    Av feria i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 14:33
  5. Många kategorier
    Av KnasB i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 07:51