Resultat 1 till 4 av 4

SEO-verktyg som du (kanske) inte känner till...

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Jag skrev en bloggpost nu ikväll där jag tipsar om en del relativt okända men användbara SEO och IM-verktyg hämtade ur min arsenal. Kanske uppskattas av någon

    http://www.jacobjarnvall.se/okanda-seo-verktyg/

  2. #2
    Andreas Wahlbergs avatar
    Andreas Wahlberg Andreas Wahlberg är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    1
    Kanon! Alltid lika roligt med nya verktyg och det är oftast lite klurigt att hitta riktigt bra, har tankat hem Screaming Frog nu.

    Tack för tipsen!

    Mvh
    Andreas

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Får jag fråga dig vart du ser SEO:n i Balsamiq? Det är ju till för att bygga prototyper av webbsidor, alltså skisser av webbsidor med färdig ritade element

  4. #4
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Får jag fråga dig vart du ser SEO:n i Balsamiq? Det är ju till för att bygga prototyper av webbsidor, alltså skisser av webbsidor med färdig ritade element
    Det är en bra fråga som jag faktiskt skulle kunna besvara med en hel bloggpost

    Kortfattat: Efter Panda så har användarupplevelsen (UX) blivit allt viktigare, inte minst för oss som arbetar med SEO. Det finns flera anledningar till detta.

    1. Google har tillgång information som t.ex. vem som besöker din sida, hur länge de stannar, vilka andra sidor de besöker, vilka söktermer de använde för att nå din sida samt säkerligen data som vi inte har en aning om. Att tro att dessa data inte påverkar din placering på Google är naivt.

    2. Som SEO-konsult så spelar ranking och trafik i slutändan ingen som helst roll. Konverterande trafik är det som räknas. Om du gör ett bra jobb men trafiken inte konverterar på grund av att CRO teamet gör ett dåligt arbete så kommer du knappast att behålla kunden, oavsett vilka KPI's ni har kommit fram till. Money talks, simple as that.

    Det finns flera andra anledningar också men jag har dessvärre inte tid att gå igenom samtliga just nu. Det kanske blir en bloggpost om det längre fram på jacobjarnvall.se

    Hur som helst, Balsamiq hjälper mig att på ett enkelt sätt kommunicera med CRO, designer och andra inblandade på ett sätt som de förstår. När en wireframe-sketch har tagits fram så kan jag visa t.ex. vilket innehåll som, ur ett SEO-perspektiv, bör befinna sig över fold och andra faktorer som spelar roll ur ett sökmotoroptimeringsperspektiv. Arbetet går snabbare eftersom det här arbetssättet leder till färre misstförstånd.

    Tillsammans så kan vi då komma fram till lösningar som är så bra som möjligt för kunden.

    Jag hoppas att det besvarar din fråga och jag får be om ursäkt för svengelskan. Jag är van vid att använda mig av engelska termer snarare än svenska.
    Senast redigerat av Jacob Jarnvall den 2012-08-19 klockan 11:09.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:51
  2. Någon som känner till Userneeds.se ?
    Av Kajsa i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 09:45
  3. Kanske?
    Av Tina Isola i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 16:14
  4. Jag känner mig svimfärdig!
    Av cabdirazzaq i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 21:43
  5. Nu känner jag mig som ett SEO-proffs
    Av HenrikAI i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 01:18