Resultat 1 till 8 av 8

En eller flera satelitsidor

  1. #1
    ostfrallas avatar
    ostfralla ostfralla är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Tja, vad är bäst?

    En satelitsida med 4 artiklar på eller fyra satelitsidor med 1 artikel på varje?

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    4 satellitsidor med 10 artiklar var.
    Finns inga genvägar...

  3. #3
    ostfrallas avatar
    ostfralla ostfralla är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Har 4 artiklar inom ett ämne, vad är bäst att göra med de då?

  4. #4
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Två alternativ.

    Har du inte gott om tid för nya artiklar så bygger du fyra satelliter med mellanrum och sätter upp en artikel var på varje satellit.
    Sen om kanske en vecka eller lite längre fram skriver du fyra nya artiklar och bygger på satelliterna.

    Annars skapar du en satellit och sätter upp en artikel varannan dag och påbörjar satellit nummer 2 när du kommit halvvägs.

  5. #5
    Tauers avatar
    Tauer Tauer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Två alternativ.

    Har du inte gott om tid för nya artiklar så bygger du fyra satelliter med mellanrum och sätter upp en artikel var på varje satellit.
    Sen om kanske en vecka eller lite längre fram skriver du fyra nya artiklar och bygger på satelliterna.

    Annars skapar du en satellit och sätter upp en artikel varannan dag och påbörjar satellit nummer 2 när du kommit halvvägs.
    Är det viktigt att inte lägga upp flera artiklar på en och samma gång? Är det bättre rent SEO-mässigt att lägga upp tio artiklar under en månads tid än att lägga upp tio artiklar samma dag?

  6. #6
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Tauer Visa inlägg
    Är det viktigt att inte lägga upp flera artiklar på en och samma gång? Är det bättre rent SEO-mässigt att lägga upp tio artiklar under en månads tid än att lägga upp tio artiklar samma dag?
    Att det skall vara "naturligt" är nyckeln... Om din sida inte har erhållit en enda länk på en månad och det sedan hittas 10 st under ett par dygn så ser det inte helt naturligt ut. Samtidigt måste det naturligtvis finnas utrymme att tillåta sådant också. Kanske man precis har startat en kampanj, eller skrivit ett inlägg någonstans som genererar massor av trafik och ett flertal länkar. Därmed är det inte säkert att det kommer skada heller, och det kan mycket väl fungera. Om man inte absolut måste publicera alla 10 samtidigt (svårt att hitta en bra motivering för det) så skulle jag rekommendera att man portionerar upp det en aning... Förr eller senare lär det annars straffa sig. Det blir också lättare att utvärdera vad som fungerar bra/dåligt/inte om man bygger lite i taget.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag skulle lägga upp dem över tid. Om vi pratar om en webbplats som inte har så mycket aktivitet är det bättre att se till att Google vid varje besök hittar nytt innehåll.

    Dessutom får du också möjligheten att se hur det fungerar rankningsmässigt för varje enskild artikel. En lärdom du kan ta med dig för de efterföljande artiklarna och vid behov korrigera dem så att det passar bättre.

  8. #8
    Tauers avatar
    Tauer Tauer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Tack för svar Torkel och Urban. Låter rimligt att Google uppskattar att hitta något nytt litet varje gång snarare än massa artiklar publicerade samma tid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ett enda varumärke eller flera?
    Av tdvin i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 15:30
  2. Bygga satelitsidor
    Av Fillkott i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 20:02
  3. En eller flera nischer på en domän?
    Av j0han i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 09:19
  4. En eller flera sidor
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:55
  5. Satelitsidor från gratishotell
    Av Rasmus i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 12:13