Resultat 1 till 8 av 8

Problem med min sida, "Onödigt innehåll med lite eller inget mervärde"

  1. #1
    Visualitys avatar
    Visuality Visuality är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    32
    Hej!

    Har följande error på en hemsida:

    https://imgur.com/a/vkL7CqE

    Domänen är nyköpt från en känd domänhandlare, den har runt 280 RD till sig, och är flera år gamal. Inriktning är inte det samma på hemsidan som den var orginal, men hamnet har sökordet i sig.

    Jag har installerat news paper theme och skrivit "om oss" på 800 ord. Även publicerat 4 artiklar, på 7-9000 ord vardera. Teksten är inte plagiat, och kvaliteten är bra. Har dubbelkollat detta. En av de inlägg har omslagsbild, de andra har bara text. Mest för att jag har varit lat, men jag blev riktgit förvånad att jag fått denna error så tidigt. Jag har ca 10 artiklar till, på 6-9000 ord som jag tänkte lägga upp och fixa till dem.

    Jag antar att jag fått denna error för att domänen har ganska mkt kraft. Jag har investera ganska mycket pengar i denna projekt så jag vill helst inte klanta mig. Har ni några tips och råd på hur jag tar mig ut ur detta? Räcker det att lägga upp alla artiklar jag har och begär en manuell granskning? Någon som varit med om liknande?

  2. #2
    Axel Hanssons avatar
    Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Hela världen
    Inlägg
    39
    Dubbelkolla om det finns någon undersida du missat men ser ut som att domänen är straffad sedan tidigare. Fanns varningen direkt när du verifierade Google Search Console?

  3. #3
    Visualitys avatar
    Visuality Visuality är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Axel Hansson Visa inlägg
    Dubbelkolla om det finns någon undersida du missat men ser ut som att domänen är straffad sedan tidigare. Fanns varningen direkt när du verifierade Google Search Console?
    Det finns inga undersidor, har precis kikat. Och jag vet inte om domänen varit straffad sedan tidigare helt ärligt, jag kollade inte när jag la in den i GSC. Men jag köpte den av en person som är ganska välkänd så den bör vara ok. Har köpt många domäner av honom tidigare utan några som helst poblem. Det är en ganska stark domän och efter jag la in texten så blev den indexerad efter någon timme, trots att sidan varit nere i över 8 månader innan jag köpte domänen. Så rent spontans känns det som om de kollat styrkan på domänen och sett att det endast finns 5 sidor på hemsidan, och kanske därför gett denna straff?

  4. #4
    Axel Hanssons avatar
    Axel Hansson Axel Hansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Hela världen
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Visuality Visa inlägg
    Det finns inga undersidor, har precis kikat. Och jag vet inte om domänen varit straffad sedan tidigare helt ärligt, jag kollade inte när jag la in den i GSC. Men jag köpte den av en person som är ganska välkänd så den bör vara ok. Har köpt många domäner av honom tidigare utan några som helst poblem. Det är en ganska stark domän och efter jag la in texten så blev den indexerad efter någon timme, trots att sidan varit nere i över 8 månader innan jag köpte domänen. Så rent spontans känns det som om de kollat styrkan på domänen och sett att det endast finns 5 sidor på hemsidan, och kanske därför gett denna straff?
    Hej!

    Har den varit straffad sedan tidigare så är det ju på grund av den gamla hemsidan som den är straffad. Skulle lägga lite tid på att se till att hemsidan ser riktigt skarp ut sedan begära granskning så kommer straffet / varningen med stor sannolikhet tas bort.

  5. #5
    Visualitys avatar
    Visuality Visuality är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Axel Hansson Visa inlägg
    Hej!

    Har den varit straffad sedan tidigare så är det ju på grund av den gamla hemsidan som den är straffad. Skulle lägga lite tid på att se till att hemsidan ser riktigt skarp ut sedan begära granskning så kommer straffet / varningen med stor sannolikhet tas bort.
    Hej!

    Tack för svaret. Jag haf kikat och jag tror inte det är den gamla hemsidan som varit straffad. Det enda som verkar logiskt är att domänen är stark, och när jag la upp endast 4 sidor, och nästan inga bilder så märkte google det. Men skumt, har aldrig varit med om det förut.

    Jag ska göra som du säger, och så får vi se.

    Tack.

  6. #6
    aleands avatar
    aleand aleand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    30
    Tjena Visuality!

    Manuella actions är just det, manuella. Det är inte särskilt troligt(väldigt lite så) att en manuell action skulle komma från att du lägger upp lite sidor, inte heller borde det trigga någon automatisk. Jag gissar att du kopplade search console till domänen och så kom meddelandet upp där? Detta är normalt beteende på sajter som fått manuella straff och jag kan nästan garantera att fanns den där innan du köpte domänen. Jag håller alltså med Axel i det här fallet, det verkar som domänen varit straffad tidigare.
    Som du skrev så indexeras sajten dock vilket när det kommer till manuella actions är väldigt positivt.

    Om du vill ge dig på att lyfta straffet så är processen i väldigt korta termer:
    Lös problemen som nämns och förbättra sajten --> Skicka in en reconsideration request

    Kolla vilka sidor som Google har indexerat i search console under täckningsverktyget
    Kör en Site:search ( Site:dittdomännamn.se) på google och se hur många sidor som sägs vara indexerade
    Gå igenom domänen på archive.org och se om den gamla sajten går att hitta där.
    Kolla igenom vilka sidor externa länkar går till på sajten genom t.ex Ahrefs eller dyl. När du är inne på detta skulle jag dubbelchecka så du inte bara har massa spamlänkar, 270 RD betyder inget om länkarna är skit.

    Hoppas detta hjälper!

    /Alex
    Personlig Hemsida: http://alexanderandersen.se/

  7. #7
    Visualitys avatar
    Visuality Visuality är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2018
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av aleand Visa inlägg
    Tjena Visuality!

    Manuella actions är just det, manuella. Det är inte särskilt troligt(väldigt lite så) att en manuell action skulle komma från att du lägger upp lite sidor, inte heller borde det trigga någon automatisk. Jag gissar att du kopplade search console till domänen och så kom meddelandet upp där? Detta är normalt beteende på sajter som fått manuella straff och jag kan nästan garantera att fanns den där innan du köpte domänen. Jag håller alltså med Axel i det här fallet, det verkar som domänen varit straffad tidigare.
    Som du skrev så indexeras sajten dock vilket när det kommer till manuella actions är väldigt positivt.

    Om du vill ge dig på att lyfta straffet så är processen i väldigt korta termer:
    Lös problemen som nämns och förbättra sajten --> Skicka in en reconsideration request

    Kolla vilka sidor som Google har indexerat i search console under täckningsverktyget
    Kör en Site:search ( Site:dittdomännamn.se) på google och se hur många sidor som sägs vara indexerade
    Gå igenom domänen på archive.org och se om den gamla sajten går att hitta där.
    Kolla igenom vilka sidor externa länkar går till på sajten genom t.ex Ahrefs eller dyl. När du är inne på detta skulle jag dubbelchecka så du inte bara har massa spamlänkar, 270 RD betyder inget om länkarna är skit.

    Hoppas detta hjälper!

    /Alex
    Tack!

    Jag får lita på er. Har aldrig varit med om liknande. När jag kopplade sajten till GSC så kollade jag inte, och när jag gick in för några dagar sen så såg jag det, då jag märkte att jag endast rankade för 2 sökord.

    Länkarnar har jag kikat i ahref, och de är relevanta och inga spamlänkar.

    Jag ska lägga ner ganska mycket tid att göra sidan bra, och så ska jag begöra en granskning. Jag uppdaterar hur det går.

  8. #8
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Visuality Visa inlägg
    Tack!

    Jag får lita på er. Har aldrig varit med om liknande. När jag kopplade sajten till GSC så kollade jag inte, och när jag gick in för några dagar sen så såg jag det, då jag märkte att jag endast rankade för 2 sökord.

    Länkarnar har jag kikat i ahref, och de är relevanta och inga spamlänkar.

    Jag ska lägga ner ganska mycket tid att göra sidan bra, och så ska jag begöra en granskning. Jag uppdaterar hur det går.
    Lägg inte för mycket tid i onödan.
    Skicka in ett begäran om omvärdering där du berättar att du precis köpt sajten och misstänker att det är en gammal åtgärd. Då kommer du antingen få svaret att det är något fel på sajten nu, eller så lyfter de straffet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-27, 14:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 23:41
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. Lite uppfriskande: "Permission to link to your site"
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:27
  5. Lite roligt om min "greatest nerd" artikel
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 21:45