Resultat 1 till 2 av 2

Alexa script-kod - påverkan på google sök eller inte?

  1. #1
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Hej.

    När jag lägger in denna script-kod på en sida på min websida och tittar på google pagespeed insight så skadas följande "regler" av koden. Min fråga blir om jag kan forma om koden på något sätt för att dessa regler ska godkännas av google pagespeed? Vill förtydliga att det är bara reglerna som inte accepteras. Hastighet, Användarupplevelsen och Förslagsöversikt är den samma som innan jag lade in koden. Vill även fråga om ni tror att koden kan vara skadlig att lägga in på olika sidor då reglerna inte godkänns? Såg att en av sidorna som jag har lagt in koden även föll lite i serpen någon dag senare. Tillfällighet eller inte? Har lagt in koden här bland annat. http://www.bookmakers2u.com/bookmake...review-1239685

    Har sökt på google men för att få vetskap hur man ev. omformar koden men utan resultat. Vore tacksam om någon SEO-expert kunde svara på detta eller ge tips. Min tanke är att lägga in koden i alla dom recensioner på min websida (ca 100 olika sidor). Tack på förhand.


    här är koden
    <a href="http://www.alexa.com/siteinfo/mysite.com"><script type="text/javascript" src="http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=mysite.com"></script></a>

    Dessa regler skadas av koden enligt google pagespeed insight:

    - Förminska HTML

    - Förminska JavaScript

    - Optimera bilder
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2016-06-03 klockan 07:06.

  2. #2
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Bookmakers 2U Visa inlägg
    Har sökt på google men för att få vetskap hur man ev. omformar koden men utan resultat.
    Eftersom det är ett externt script som laddas från Alexa kan du inte förminska koden själv (åtminstone inte utan en massa krångel). Varningarna är normala, du skulle få samma om du hade en "Gilla"-knapp från Facebook (av samma anledning).

    Detsamma gäller bilden, eftersom den laddas dynamiskt från Alexa med ny statistik.

    Så länge sidan inte har blivit betydligt långsammare skulle jag helt enkelt ignorera varningarna.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-29, 15:11
  2. Google-bombing. Fungerar eller inte?
    Av Urban G i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 13:08
  3. Servrars placerings påverkan på google?
    Av the blackjacker i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 09:56
  4. Avgör Google om text är gammal eller inte?
    Av closingbell i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 20:54
  5. Google Pagerank PHP script
    Av Martin Lindhe i forum PageRank
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 00:21