Resultat 1 till 11 av 11

seriöst Pokerlänkbyte

  1. #1
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Någon som har en pokerrelaterad sida eller en katalog eller liknande som vill ha en länk?

    Sidan är 100% seriös och hanterar inom kort hundratals medlemmar vilket gör att du behöver ha en 100% seriös sida du med. Funnits i snart 1 vecka och växer.

    PM:a för intresse

  2. #2
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    Hej,

    Jag kan vara intresserad av länkbyte med billigapokermarker.com. Vad tror du om det?

    /Anton

  3. #3
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av antepante
    Hej,

    Jag kan vara intresserad av länkbyte med billigapokermarker.com. Vad tror du om det?

    /Anton
    Har du något samarbete med pokerlistings, pokerspel.org?

    Jag är fullt medveten vad de erbjuder för tjänster och samarbetar helst med siter som enbart jobbar stand-a-lone om du förstår vad jag menar?!

  4. #4
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    jag har samarbete med båda dessa...

  5. #5
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Okej, tyvärr avstår jag från länkbyten med siter som har större samarbete med dessa två siter..

  6. #6
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    Jag förstår...

  7. #7
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Varför vill du inte göra ett länkbyte med sajter som samarbetar med de två stora aktörerna som du nämner? Är det för att du ska försöka konkurrera ut dem?

    Vad exakt menar du med samarbete förresten? Är det sajter som har artiklar som är skrivna av dem eller även sajter som endast använder sig av deras kalkylator?


    Skriv gärna vad det är för adress till din pokersajt.

  8. #8
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Konkurrera ut dem är nog riktigt svårt eftersom de dominerar genom sitt breda nätverk. Detta nätverk är så stort mycket grund av det du nämner. Att de skriver artiklar åt siter med länkar till sig själva som betalning. Och att de erbjuder deras pokerkalkylator mot länkar.

    Givetvis är det en smart strategi som ger exakt de länkarna de vill ha och garanterat alltid relevanta länkar. Men det känns väldigt fel att stödja det företag som enligt mig jobbar oetiskt.
    Varje länk till en webbsida som har ett större samarbete med dessa siter går nästan direkt till dessa siter. Om man överhuvudtaget vill synas i sökmotorerna på samma område kan man dra liknelsen att skjuta sig själv i benet om man vill springa maraton och samtidigt bli top 10.

    Men det är främst att jag tycker det är fel. Om jag promt skulle vilja konkurrera ut dem går det alltid att göra detta om man har tid. Nu är detta ett sidoprojekt som jag tycker är kul.

    Länken fås genom PM.
    Jag skriver inte texter mot länkar som vissa andra... ^^

  9. #9
    J Bs avatar
    J B J B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    10
    Hej,

    Jag kan tänka mig att lägga till vår/våra länkar. Vi har inte samarbete med de du skriver (har haft men insåg det samma som du och vi har valt att sedan ca 6 mån ej längre publicera såna artiklar, som dessutom höll dålig kvalitet).

    Följande siter på svenska: httpx://www.pokerrake.se och httpx://www.pokerbeginner.se
    Senast redigerat av whyld den 2007-05-08 klockan 22:00. Anledning: Avlänkat URL enligt forumets regler.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av John Ivarsson
    Givetvis är det en smart strategi som ger exakt de länkarna de vill ha och garanterat alltid relevanta länkar. Men det känns väldigt fel att stödja det företag som enligt mig jobbar oetiskt.
    Varje länk till en webbsida som har ett större samarbete med dessa siter går nästan direkt till dessa siter. Om man överhuvudtaget vill synas i sökmotorerna på samma område kan man dra liknelsen att skjuta sig själv i benet om man vill springa maraton och samtidigt bli top 10.
    Har de flera sajter i ett nätverk runt huvudsidan där "undersajterna" är inriktade på enskilda begrepp? Och varje av dessa sajter bl.a. tar in inlänkar via artiklar?

    Eller länkar artiklarna till undersidor hos huvudsidan?

  11. #11
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Har de flera sajter i ett nätverk runt huvudsidan där "undersajterna" är inriktade på enskilda begrepp? Och varje av dessa sajter bl.a. tar in inlänkar via artiklar?

    Eller länkar artiklarna till undersidor hos huvudsidan?
    De har flertaler webbsidor som i stort sätt tar upp alla begrepp. Sedan skriver de texter om olika begrepp som sedan länkas till startsidor och djuplänkar till rätt begrepps "undersida".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Seriöst verktyg för långsiktig analys?
    Av Stefan Svensson i forum SEO-verktyg
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 03:58