Resultat 1 till 2 av 2

Google Analytics for wordpress

  1. #1
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Jag bytte för ett tag sen plugin i wordpress för att hantera google analytics. Pluginet heter Google Analytics for Wordpress. Jag undrar om någon märkt av försämringar av pluginet i googles sökresultat. Om jag tittar på ett av mina inlägg som rankar högt i google så verkar pluginet lägga på någon form av spårningskod. Klickar jag på inlägget i google så ser länken ut enligt följande. Först kommer http://www.google.se/ följt av

    "url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFA QFjAA&url=http%3A%2F%2Fspelsajten.nu%2F2011%2F02%2 F13%2Faktuella-erbjudanden-fran-bet365%2F&ei=ICX_T8elLOiC4gTPoNTPBg&usg=AFQjCNFn73 k6Swt_wWsHgLsMNzF_TyyJyg"

    Jag antar att det är pluginet "Google Analytics for Wordpress" som lägger på spårningskoden för inlägget.

    En tanke som slog mig är om det ger negativ seo? permalänken på min sida är ju fortfarande densamma men den där långa url:en i googles sökmotor känns inte direkt seovänlig. Den funkar och man kommer till inlägget så det är inget problem.

    Tänkte höra om någon använt sig av pluginet och märkt av några skillnader i gserpen. Eller om ni rekommenderar något annat plugin för google analytics när det gäller wordpress.

    Väl mött..

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Alltså, det ser ut som en helt vanlig referal-URL från Google, så du får nog utveckla problemet lite mer.
    Har du slutat få trafik från Google?
    Var/hur hittar du den URL:en?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Analytics
    Av SimonSay i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:30
  2. Google Analytics
    Av Patrik Berggren i forum SEO-verktyg
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 18:46
  3. wordpress och google analytics
    Av Sonlard i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 19:08
  4. joomla och google analytics?
    Av Sonlard i forum Optimering
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 14:14
  5. Google Analytics
    Av eidos- i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 17:24