Resultat 1 till 4 av 4

Stöd Situation Stockholm

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #2
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Jag läste att man inte skulle köpa den efter som dom utnytjade dom hemlösa och tvinga dom att "jobba" länge och utan betalt.

    Ska se om jag hittar vart jag läste det.

    Annars håller jag helt klart med att dom hemlösta ska få så mycket stör det bara går.

    "There enough for everybody's need, but not for everybody's greed"

  3. #3
    Rolf Nilssons avatar
    Rolf Nilsson Rolf Nilsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    1
    Under 12 år har gatutidningen Situation Stockholm funnits i vår huvudstad Stockholm. De människor som startade den tänkte nog att den skulle vara en tidning som hemlösa skulle sälja för att skapa sig en plattform. Och utifrån den ges en möjlighet att bryta sin hemlöshet med samhällets stämpel på vilka dessa människor är och därefter få leva ett någorlunda â€normalt†liv. Men hur har det egentligen gått?

    Har tidningsförsäljningen och alla skattemiljoner som pumpats in för ändamålet skapat den resning av människor som var tänkt? Har hemlösa individer fått bli â€vanliga†medborgare? Om så vore skulle tidningen lagts ner, och det är väl så att när organisationer som AB situation Stockholm inte längre behövs så är målet nått?

    Om detta vore aktiebolagets mål idag så ser jag inte hur stoltheten numera endast är fokuserad på hur många tidningar de säljer, hur många försäljare de har och med stolthet i rösterna gärna talar om att deras tidning nu även säljs i Uppsala, Södertälje, Örebro, Västerås och Gotland.

    Tittar vi närmare på tidningens innehåll finns där fyra sidor med sponsorer. Det smaklösa med dessa är att de allra flesta är just de som skulle kunna se till att hemlösa fick tillgång till ett tryggt hem och känna på känslan av att bli kallad medborgare.
    Men om vi återgår till hur det går för de hemlösa försäljare detta aktiebolag säger sig hjälpa, så finns det ingenstans på deras hemsida som ger svar på detta.

    Om det skulle vara så att tidningsförsäljningen hjälpte hemlösa ur detta tillstånd, så skulle väl detta den organisationens främsta marknadsföringsargument. â€Titta här har vi följt 100 av våra försäljare under 2år och hälften har idag ett ordnat liv med egen bostad och slipper numera gå under begreppet hemlösâ€, men naturligtvis är det inte så.

    Den bistra och cyniska sanningen om de hemlösa som fått hjälp ur sin stämpel som hemlös genom situation Stockholm har gått via kyrkogården.

    Om jag inte missminner mig har företag i Sverige något som kallas arbetsgivaransvar, vilket innebär att enligt lag ska företagen bekosta vården om missbruk upptäcks. Men av någon underlig anledning tycks inte detta gälla då arbetsgivaren heter situation Stockholm, där arbetstagarna är hemlösa. Varför då?

    Så precis som övriga hemlöshetsverksamheter behöver situation Stockholm hemlösa för att personalen ska få sin lön, vilket knappast talas om eller gör att självkritiken eller den övriga â€hemlösaindustrin†kritiseras därifrån.

    Rolf Nilsson
    Ordf. Föreningen Stockholms hemlösa

  4. #4
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Tack Rolf Nilsson, för den infon, det blir plus i kanten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tråd för stöd om hacking för SEO
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 14:11
  2. Ny plattform för länkkataloger
    Av hans99 i forum Kataloger
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 11:57