Resultat 1 till 6 av 6

Felstavat seo-forum

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag blir gång efter gång förvånad över vilken energi och uppfinningrikedom porrfolket har. Har nyss upptäckt att någon registrerat alla möjliga felstavningar av seo-forum.

    aeo-forum
    deo-forum
    swe-forum
    sep-forum
    sei-forum

    med flera med flera leder till Porrhistorier. Antar att det på nåt sätt är en komplimang till seo-forum att någon tror så mycket på forumet att de gör sig detta besvär.

    Men jag undrar faktiskt lite - är det verkligen värt besväret att hålla på såhär? Borde man börja registrera hundratals felstavningar till konkurrenter? Jag tycker mest det är ett stort irritationsmoment att inte komma dit man tänkt sig? Kan det verkligen leda så långt att det är värt besväret och de pengar det ändå kostar per år?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kostnaden per domännamn ligger väl runt en hundralapp.
    Det räcker då med att få runt 30 till 100 klick per år på annonserna på sidan. Beroende på vilken typ av annonser så klart. För den del annonser kan det räcka med ett sales per år så är de i hamn med kostnaden för en domän samt ligger på plus.
    De som hamnar på sidan i tron att det vara en annan sida, kan välja mellan att backa i webbläsaren göra en ny sökning eller klicka på en annons.
    En av anledningarna till att jag för mina kunder bara tar annonser i Google och inte på webbplatser.

    Men jag undrar om alla felstavningar verkligen avser seo-forum. Finns forum som heter i stil med aeroforum etc.

  3. #3
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag är övertygad om att det är seo-forum som är målet. Felstavningarna är tangenterna till vänster eller höger om de rätta nämligen. S blir A eller D, E blir W eller R osv.

    Är det kanske så att seo-forums besökare har visat stort intresse för sidan ifråga??

    Tror att de har hittat en sida (seo-forum menar jag då) som passar deras målgrupp som gissningvis är män i åldern 20+ eller så, och hoppas att intresse ska väckas så att de får fler besökare. Ambitiöst måste jag säga.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tror att de har hittat en sida (seo-forum menar jag då) som passar deras målgrupp som gissningvis är män i åldern 20+ eller så, och hoppas att intresse ska väckas så att de får fler besökare. Ambitiöst måste jag säga.

  5. #5
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Tänkte först skriva 20-40 men ville inte att någon skulle känna sig utanför

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det hade varit bättre med 20-40 då jag är 50+.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimera IPB Forum
    Av Mortfiles i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 06:19
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:47
  3. Forum om forum
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:24
  4. Säljes: slutaspela.se/com (forum)
    Av elofsson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 11:24
  5. SEO forum?
    Av j0han i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:44