Resultat 1 till 9 av 9

Jag har precis lagt upp en länkguide på www.hemmafixare.se/lankar

  1. #1
    jons avatar
    jon jon är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    51
    Jag har precis lagt upp en länkguide på www.hemmafixare.se/lankar
    Hjälp gärna till att fylla på. Söker mest länkar inom hus,hem,renovering etc.
    Sätter nofollow på siter som inte länkar tillbaka. Är det en bra idé eller ska jag vänta tills en blir lite större? Eller skippa helt?...

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ingen kommentar kring något annat: Men det var en ganska snygg design tycker jag. Elegant i min gamla mozilla.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av jon
    Jag har precis lagt upp en länkguide på www.hemmafixare.se/lankar
    Hjälp gärna till att fylla på. Söker mest länkar inom hus,hem,renovering etc.
    Sätter nofollow på siter som inte länkar tillbaka. Är det en bra idé eller ska jag vänta tills en blir lite större? Eller skippa helt?...
    Du kanske skulle godkänna att det länkas tillbaka från en annan domän också.

    Om jag har två domäner så kan jag länka till dig från den som du inte länkar till.

    Värdet på länken skall bli högre har jag hört.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Jag gillade designen också.

    Sätter nofollow på siter som inte länkar tillbaka. Är det en bra idé eller ska jag vänta tills en blir lite större?
    Sätter du nofollow kan du lika gärna kräva tillbakalänk och inte tillåta något annat. Inte många lägger till länkar i kataloger av andra anledningar än att få länkkraft.

    På en nystartad katalog skulle jag tillåta alla länkar utan att kräva något tillbaka, eller t.ex erbjuda en "framhävd länk" åt de som länkar tillbaka. Bättre med morot än piska. Tillåter du alla att submitta kan du ju hålla kvalitén genom att inte godkänna sajter som är orelevanta.

    Längre fram kan du kräva tillbakalänk, eller en viss PR på länkarna, etc etc.

  5. #5
    jons avatar
    jon jon är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    51
    Tack för era svar!
    Tog bort nofollowkravet. På vilket sätt kan jag framhäva länkar? Om jag ger löftet att de hamnar på förstasidan blir det svårt om jag får många länkar. Är en tidsbegränsning en bra lösning? Hur har ni andra gjort?

  6. #6
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Snart kommer Jim att flytta det här till en egen tråd...

    Framhävda länkar i t.ex phpLD ligger överst, före övriga. Med många länkar i samma kategori hamnade de framhävda på den första sidan som oftast har bättre PR än följande sidor.

    I ditt fall har ju katalogen ett värde för besökarna, eftersom det är en del av en större sajt. Alltså borde det finnas ett värde för byggrelaterade företag att bara synas bättre än övriga. Det kan säkert bli en del trafik från din sida vilket förstås också har ett värde. När det gäller kataloger är det annars oftast bara PR som diskuteras och sällan trafiken som genereras.

  7. #7
    jons avatar
    jon jon är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    51
    Att bara ligga överst i en kategori känns som en dåligt incitament att länka tillbaka. Men det är nog som du säger, många kan ha ett värde av att ligga där för att få besökare.

  8. #8
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Ta en titt på min katalog som jag la upp för 2 veckor sen:
    Spaceboys Länkkatalog

    Jag kräver ingen återlänkning, men för att få framhävd länk så måste man länka tillbaka från en domän med bra PR, vilket en hel del har valt faktiskt.

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag har börjat med att alltid länka kataloger som jag registrerar mig i. Men då har jag en blogg där länkar till kataloger passar väl in. Det kostar ju ingenting och listan kan ju vara användbar för besökarna + att man får en logg över var man registrerat sig. Brukar också e-posta och höra om kan få något extra.

    Jag tänker också att om många gör på samma sätt vinner vi alla på det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)