Hej Alla!
Såg precis klart en dokumentär vid namn I'm fine, thanks där man får möta en massa människor som utifrån sett har allt i livet. De har stora hus, familj och har gått vägen som alla förväntas gå.

Vägen att skaffa en bra utbildning, skaffa ett välbetalt jobb och sedan dansa karriärdansen. En väg som jag tror många här kanske känner igen sig i.

Trots allt detta så är många missnöjda med sina liv. De känner att något saknas. De har helt enkelt gett upp sina drömmar för att följa vägen som alla förväntar att dem ska ta. Vissa drömmer om att göra film, andra om att starta egna företag. Men alla tvingades lägga sina drömmar åt sidan pågrund av sina liv de har skapat med 8-17 jobb som ofta blir mer än så.

Här får man sedan följa hur de tog klivet och ändrade sina liv, följde sina drömmar.

Den här dokumentären träffade verkligen mig rakt i hjärtat då den står för många av mina värderingar. Om du drömmer om något som du samtidigt skjuter upp för att du lever livet som alla förväntar dig att leva, så kan jag garantera att du kommer bli inspirerad av denna dokumentär.

Den heter alltså I'm Fine, Thanks och kostar ynka 5$ (runt 35 kr).

Här är länk till deras sida. http://imfinethanksmovie.com/