Resultat 1 till 4 av 4

PBN fungerar det fortfarande

  1. #1
    socialmediamasters avatar
    socialmediamaster socialmediamaster är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    12
    Hej,
    jag har läst en hel del om SEO den senaste tiden och många Black hats skriver om PBN (Private blog networks).
    Är detta något som fungerar och har någon här erfarenhet av att bygga sådant?
    Social media master
    Influencer Paradise

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Beror på hur ett PNB ser ut. Finns varianter kanske mest förr som enbart bestod av olika typer av gratissidor med undermålig text. Sedan har vi webbplatser från Asien bestående av dålig engelska med insprängda ankartexter på svenska. Och så vidare uppåt i kvalitet med webbplatser med kvalitetsinnehåll som inte går att skilja från seriösa sidor.
    Så visst fungerar det fortfarande dock med mer tonvikt på de sistnämnda sidorna.

    Och visst går det att bygga PNB nu också. Men det är både tidsödande och kostsamt. Du måste hitta domäner som både har haft innehåll och länkar till sig samt inte kan ställa till problem för dig om du sätter upp dem igen. Har hänt och den killen fick löpa gatlopp på nätet innan han fick släppa den.
    Sedan skall det dit innehåll. Men det går som sagt.

    Sedan skall man ta det där med Black Hat med en nypa salt. För all typ av länkanskaffning bryter mot Googles riktlinjer om syftet är att förbättra placeringar. Oavsett om man betalar för det med pengar eller ger varor i utbyte mot länkar.
    Så de som anlitar influenser bryter också mot Googles riktlinjer såvida nu inte länken är satt som nofollow. Som du ser här https://support.google.com/webmasters/answer/66356

  3. #3
    socialmediamasters avatar
    socialmediamaster socialmediamaster är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2018
    Inlägg
    12
    Tack för ditt svar.
    Ja okej, just att hitta domäner har jag löst på det sättet att jag har utvecklat ett program som hittar domäner som snart går ut med hög DA. Sen får man väl isåfall själv titta närmare på var och en av dem så att det verkligen är bra domäner och lägga in en snapback antar jag.

    Om någon är intresserad av det programmet så kan ni DMa mig.
    Social media master
    Influencer Paradise

  4. #4
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Ja många har PBNs idag! Firman som startade SEO Forum (Todays web), börsnoterade GetUpdated och många mindre SEO företag har alla PBNs. Viktigt att notera man bör köra unika IP'n och namnservrar för dessa och att för ett seriöst PBN krävs åtminstone några hundra sidor om inte ett par tusen. Men när man väl har ett stort, starkt och lönsamt PBN uppe då har man också en fantastisk förmåga att ta sig ann placeringar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-13, 21:51
  2. Getupdated söker fortfarande sökmotorptimeringstekniker
    Av TomasAxelsson i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-19, 17:20
  3. Fungerar "mini sites" (fortfarande)?
    Av xtreme i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 01:10
  4. Spam bots - Varför fungerar det fortfarande?
    Av teriff i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-31, 11:21
  5. .biz fortfarande ett alternativ?
    Av Yesbox i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 01:04