Resultat 1 till 29 av 29

PR uppdatering på G

  1. #1
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Mina PR-värden rör på sig, någon annan som märkt av detta? Ny uppdatering på G?

  2. #2
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Nah, har inte märkt något. Verkar vara lite tidigt för PR-uppdatering.

  3. #3
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Inte jag heller. Bara konstiga och som vanligt väldigt aparta resultat från olika datacenter.

  4. #4
    Eriks avatar
    Erik Erik är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    16
    Såg nyss att ett par av mina bloggar gått från PR 1-2 till 0 idag, så nåt är på gång.

  5. #5
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Erik
    Såg nyss att ett par av mina bloggar gått från PR 1-2 till 0 idag, så nåt är på gång.
    Nej, sänkning av PR och "identifiering" (PR 0) sker regelbundet. Det kan handla om att din blogg har blivit identifierad som spam eller att den säljer länkar.

  6. #6
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Heeey, vad är detta för påhopp?

    Sade bara att min PR rörde på sig, inte att det handlade om en blogg eller att jag hade nu PR 0.

    Quit monkeying around



    Citat Ursprungligen postat av monkey business
    Nej, sänkning av PR och "identifiering" (PR 0) sker regelbundet. Det kan handla om att din blogg har blivit identifierad som spam eller att den säljer länkar.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Min kund Karriärguiden gick upp till PR 6 för både startsida och deras blogg - trevligt att se.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Anders Granström
    Heeey, vad är detta för påhopp?

    Sade bara att min PR rörde på sig, inte att det handlade om en blogg eller att jag hade nu PR 0.

    Quit monkeying around
    Som du ser så citerar jag Erik och inte Anders

  9. #9
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av monkey business
    Som du ser så citerar jag Erik och inte Anders
    Det gör du verkligen...undrar vad jag tittade på egentligen? Så går det när man tror att allt handlar om sig själv

    Ber om ursäkt monkey business

  10. #10
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Anders Granström
    Det gör du verkligen...undrar vad jag tittade på egentligen? Så går det när man tror att allt handlar om sig själv

    Ber om ursäkt monkey business
    Ingen fara.

    Min kund Karriärguiden gick upp till PR 6 för både startsida och deras blogg - trevligt att se.
    Hände det i dagarna?

  11. #11
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jepp, på mina sajter har det både ökat och minskat PR de senaste 3 dagarna.

  12. #12
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Ja nu ser det ut och hända saker, riktigt positiva höjningar

    Ser ut som den stora uppdateringen var inatt, men har kanske pågått i några dagar.

    SEO-forum.se + 1 till PR 5

  13. #13
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Fick själv en PR 5, dock inte på siten jag "hoppades" på, utan den andra ledande siten inom samma nisch.

    Ligger kvar på samma antal vad gäller PR, har dock skiftat mellan siterna. Några gick upp, andra gick ned

    Alltid kul med en PR 5, så nu gäller det att jobba med lite "linkbuilding" för att försöka få upp den siten mot en PR 6

    /Patrik

  14. #14
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Ja idag hände det saker.

    presenteronline.se fick PR5

    Det har definitivt blivit enklare att få hög PR nu förtiden.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  15. #15
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Och alla mina sidor rasade i PageRank. Tror inte en enda gick upp om det inte var en ny sida sedan förra uppdateringen. Lite tråkigt, men jag brukar inte ha motgångar när det gäller PageRank. Tur man bara har en sida som påverkas av PR-exporten.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  16. #16
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Min kund Karriärguiden gick upp till PR 6 för både startsida och deras blogg
    Startsidan har PR 7 nu vad jag kan se. Bra jobbat!

    Citat Ursprungligen postat av Per Renemark
    Det har definitivt blivit enklare att få hög PR nu förtiden.
    Där håller jag med dig!


    Både mina egna och kunders sidor har ökat, några få som "bara" håller i sig. (Det är tydligt att se vilka sidor som står och "sover" och inte får tillräckligt med uppmärksamhet)

  17. #17
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av j.green
    Där håller jag med dig![/I])
    Njae. Jag har en annan uppfattning och PageRank-teorin påstår att det blir svårare att få en hög PageRank ju fler sidor det finns på Internet, och så länge de inte minskat så...

    Reserverar mig för minnesfel men orkar inte leta källa
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  18. #18
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    Mina sidor har också ändrat PR senaste dagarna, se om det händer något mer den närmsta tiden

  19. #19
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Mina bloggar som enbart har haft haft länkar genom att jag utnyttjat Wordpress tagsystem och därmed PR på tagsidorna hos Wordpress, dom rasar. Eftersom inläggen åldras och åker ner från tagsidor med PR.

    Nya inlägg får ny PR istället av samma anledning.
    Det begriper jag.

    Vad jag inte riktigt förstår är hur en Wordpressblog på en av mina egna domäner, som alltså inte dyker upp på Wordpress.com tagsidor utan enbart på mina egna - hur i hela friden lyckades dom få lite PR? Ingen annan länkar till den helt okända bloggen

    Mitt bloggande sker helt i skymundan och är ett enda experimenterande för att se vad som händer med indexering o PR, inget viktigt och det påverkar inga inkomster någonstans. För mig är största behållningen att mina bloggar kan få helt nya sidor o sajter att blixtsnabbt bli indexerade

    Alla datacenter är inte uppdaterade och resultaten blir lite olika, men det ser ut som att mina olika sajter förlorat all PR i många fall, p g a overksamhet både på sidorna och i länkningssammanhang. Det känns ju lite trist när PR4 blir PR0, men jag får skylla mig själv.

    Tätt mellan PR-uppdateringarna är både på gott o ont.
    Man ser snabbt resultat av sina åtgärder men man kan inte vila på lagrarna i 3 månader sen, det blir till att öka takten på bloggande o uppdateringar.

  20. #20
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  21. #21
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av starcastle
    Vad jag inte riktigt förstår är hur en Wordpressblog på en av mina egna domäner, som alltså inte dyker upp på Wordpress.com tagsidor utan enbart på mina egna - hur i hela friden lyckades dom få lite PR? Ingen annan länkar till den helt okända bloggen
    Förmodligen pingas din blogg. Exempelvis kommer wordpress med ett automatiskt ping till Pingomatic som standard. Genom att den pingar varje gång du postar får du lite inlänkar.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  22. #22
    Henkehs avatar
    Henkeh Henkeh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    St. Julians, Malta
    Inlägg
    13
    Min wordpress blogg gick upp till PR3 från PR0 nu i dagarna, vart positivt överaskad då den endast vart uppe i ca 20 dagar och har runt 12 inlänkar. Inlänkarna kommer från några bloggkataloger och någon enstaka från socialanätverk. Tycker att Google vart ganska generösa i det här fallet. Har även en annan blogg med ca ett inlägg som också gått upp till PR3 och fast den vart upp i ca 20 dagar den med har den inte uppdaterats något. Antingen har jag ett fall att vänta då jag antagligen är i någon slags "trial-period" om jag inte underhåller dem. Eller så är det väldigt mycket lättare att få PR än vad jag trodde.
    Senast redigerat av Henkeh den 2008-09-29 klockan 10:14.

  23. #23
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Hehe, ctek.com/SV/Default.aspx gick från N/A till 4. Det var ju trevligt. Jag misstänker iofs att N/A var nån form av miss i förra exporten.

    Såg nu också att ctek.com/EN-GB/Default.aspx har gått från 3 till N/A i denna export. Trist..

  24. #24
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Lite OT, men Stefan. Jag tror problemet ligger på redirecten. Skriver jag in www . ctek . com så blir jag redirectad till www . ctek . com/SV/Default.aspx, antar detsamma händer när en engelsk besökare skriver in url:en. Det kommer även hända för sökmotorernas robotar. De blir redirectade till "rätt sida".

    Själv har jag känslan att redirects som ligger för länge gör att man emellanåt "nedgraderas" till N/A i PR ... sett det hända med flera av mina domäner och ända orsaken, som jag kunnat lokalisera är att det funnits 301-redirects som legat under lång tid ...

    /Patrik

  25. #25
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Lite OT, men Stefan. Jag tror problemet ligger på redirecten. Skriver jag in www . ctek . com så blir jag redirectad till www . ctek . com/SV/Default.aspx, antar detsamma händer när en engelsk besökare skriver in url:en. Det kommer även hända för sökmotorernas robotar. De blir redirectade till "rätt sida".

    Själv har jag känslan att redirects som ligger för länge gör att man emellanåt "nedgraderas" till N/A i PR ... sett det hända med flera av mina domäner och ända orsaken, som jag kunnat lokalisera är att det funnits 301-redirects som legat under lång tid ...

    /Patrik
    Tur att det inte påverkar ranking. En 301:a skall ligga så länge det finns inlänkar till den. Annars kommer ju besökare som kommer via länkar att komma fel.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  26. #26
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Förlåt att jag fortsätter mitt OT här, men jag tänkte förklara hur det fungerar.

    Första gången du kommer till ctek.com så kollar jag av vilket språk du föredrar (webbläsarinställningen), och genererar ett javascript som skickar dit dig. Har du inte javascript så får du klicka på en länk. En cookie sparas, och nästa gång du besöker sidan kollar jag cookien och redirectar dig direkt (utan javascript).

    Besöker du ctek.se så är det 301 direkt till ctek.com/SV/Default.aspx

  27. #27
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det där javascriptet tycker jag du ska byta ut mot server-side validering istället och direct göra en ren 301-redirect.

    Du vet, google tar inte cookies och gillar INTE javascript redirects

    /Patrik

  28. #28
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Tur att det inte påverkar ranking. En 301:a skall ligga så länge det finns inlänkar till den. Annars kommer ju besökare som kommer via länkar att komma fel.
    Japp, jag håller med.

    Så är ju inte fallet för Stefan. Det är en permanent redirect beroende på faktorn vilket land man har inställt, och sker ALLTID om man skriver in www . ctek . com

    /Patrik

  29. #29
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    En sida har gått mista om PR dykt en del men vet ej vad det kan bero på. en sida hade inga index länkar och då hade index sidan helt gått från PR4 till PR0. det kan ju bero på en hel del saker faktiskt...

    m

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Uppdatering Pr??
    Av stikkan_94 i forum PageRank
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 09:08
  3. Uppdatering av PR??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:38
  4. Uppdatering och Sökmotoroptimering av min site.
    Av Sundream Estate i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 12:45
  5. PR Uppdatering?
    Av Patrik Berggren i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:46