Resultat 1 till 8 av 8

Uppringd av Privata Affärer

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Haha, detta var något nytt för mig!

    Blev just uppringd av Anders Andersson på Privata Affärer som ringde för att berätta att det snart skulle komma ett erbjudande i min brevlåda. Och så sa han lite annat ditten och datten om lite förändringar osv.

    Verkligen OTROLIGT irriterande!! Hoppas inte detta blir någon trend andra företag hakar på.... Då skulle man ju bli stollig! Sms-reklam är illa nog...

    Alltså, det var ett inspelat meddelande som spelades upp när jag svarade, han ringde inte personligen. Typ som de där busringningarna man kan köpa.

    Har ni fått "samtal"?

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Alltså, det var ett inspelat meddelande som spelades upp när jag svarade, han ringde inte personligen. Typ som de där busringningarna man kan köpa.
    Infördes det inte någon reglering mot det specifikt? Och om inte finns det ju i alla fall mot att använda robotar för uppringningen och det verkar ju inte särskilt troligt att någon först ringer manuellt och sedan spelar upp samtalet automatiskt.

    E-posta du Privata Affärer och tala om det. Jag har svårt att tro att de vet att telemarketing-robotar används för marknadsföring av deras tidning.

  3. #3
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Men det är väl så att det är ok för dem att ringa ifall man är kund, då kallas det för information istället för försäljning, eller något sådant har jag för mig. Men jag kan vara helt fel ute

    Själv var jag kund men struntade i att förnya min pren. och blev uppringd igår!

    /Filhm

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Filhm
    Men det är väl så att det är ok för dem att ringa ifall man är kund, då kallas det för information istället för försäljning, eller något sådant har jag för mig. Men jag kan vara helt fel ute

    Själv var jag kund men struntade i att förnya min pren. och blev uppringd igår!

    /Filhm
    Med robot?

  5. #5
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag hade en provprenumeration för många år sedan, det är säkert därför.

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    E-posta du Privata Affärer och tala om det. Jag har svårt att tro att de vet att telemarketing-robotar används för marknadsföring av deras tidning.
    Eftersom det var deras chefredaktör själv som talade på inspelningen så måste de ju veta om det. Kände igen hans röst från radio och tv, så att det verkligen var han var det ingen tvekan om.

  6. #6
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Tycker inte det är seriöst, tänker bara på Simpsons-avsnittet när Homer köper en telerobot som ringer hela Springfield med inspelad reklam.. Kanske inte den uppfattningen som tidningen vill förmedla.

    En annan liknande grej som jag stör mig på är när man slutat med resume och får inbetalningskort med meddelande från chefredaktören Viggo "Snälla, schyssta kan du inte fortsätta prenumerara? Snääääälla." Ok, inte ordagrant men väldigt nära. Fått tre stycken och de blir bara mer desperata för varje gång.

  7. #7
    JonasHs avatar
    JonasH JonasH är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    20
    ... att du tidigare har "provprenumererat" finns du ju med i deras kundregister vilket gör att dom kan skicka hur mycket reklam dom vill till nästan. Det är också ganska störande när man som jag får den femte förnyelse AVI'n i ordningen efter en avslutad prenumeration från tidningen Mobil.

  8. #8
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    "You´ve won a cruise in the Carribean, just type your bank account number..."

    Så började första samtalet jag fick av en telerobot, rätt uppenbart att det handlade om "voice phishing". Varning, de här systemen blir allt lättare att sätta upp. Ett samtal från en telefonbank, på svenska, hade man kanske gått på?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)