Resultat 1 till 4 av 4

Automatisk 301 på (många) woocommerce produkter?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag jobbar med en Woocommerce butik i Wordpress. Produktnamnen är till stor del på latin (blomsterarter) och ägaren har troligtvis mild dyslexi. Så de flesta latinska namnen är felstavade. Resultatet blir att hon rankar på felstavelser, och kanske går miste om trafik. Min tanke är att gå igenom produktnamnen en och en för att korrigera varje produktnamn inkl. URL. Men då vill jag inte behöva göra omskrivningar för varje enskild produkt utöver namnbyten. Det rör sig om några tusen produkter eller så... så jag vill inte behöva göra detta manuellt.

    Det vore hemskt hyggligt om någon kunde komma med en omskrivningsregel i .htaccess eller något liknande. Helst då inte genom någon plugin, så jag redan har stöd för omskrivningar i SEO pluginen och extra plugins påverkar laddningshastigheter (requests) negativt.

  2. #2
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Yoost seo premium har redirect inbyggd som fixar omdirigeringar vid ändringar om ja inte minns fel.

  3. #3
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Crille Visa inlägg
    Yoost seo premium har redirect inbyggd som fixar omdirigeringar vid ändringar om ja inte minns fel.
    Hyggligt att jag äntligen fick svar av någon! Tack! Jag kanske inte var tillräckligt tydlig... men jag behöver få woocommerce produktsidor att omdirigeras automatiskt (t.ex. genom .htaccess) utan att man behöver lägga in varje omdirigering manuellt i plugins som Yoast.

    Detta för att det är väldigt många produkter och det tar mycket extra tid att göra det manuellt. Om man ändrar URL hos en sida eller en artikel i Wordpress, så får man en automatisk 301 omdirigering till den nya. Men det verkar inte som att samma funktionalitet finns implementerad i Woocommerce.

    Jag har försökt googla och fick inte så mycket hjälp i forum eller av de jag har på Skype. Jag har inte heller budget att anlita någon just nu, så jag gav upp, och får väl lägga in hundratals omdirigeringar manuellt. Jag får leva med det den här gången.

  4. #4
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Yoast seo premium sköter de automatiskt. Gratis verationen får du göra allt manuellt.

    Ändrar du produkt1 till att heta produkt11 så ändras detta med hjälp av yoast seo premium.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-26, 12:58
  2. Automatisk 301 på inlägg finns det?
    Av Fredrik-Eriksson i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 23:06
  3. Automatisk keyword tracker
    Av Hank i forum SEO-verktyg
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 13:04
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:35