Resultat 1 till 4 av 4

Byta språk på sidan

  1. #1
    ostfrallas avatar
    ostfralla ostfralla är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Halloj!

    Om jag har två sidor www.truck.se som är på svenska och www.truck.com som är på engelska. Ska jag då tänka på något speciellt när jag länkar mellan sidorna. Känns som sidorna tappat väldigt mycket hos google sedan jag började länka mellan sidorna. Kan det vara på grund av byta-språk länkarna?

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Jag skulle rekommendera dig att vara konsekvent med en domän beroende på vilken marknad du vill nå. Vill du nå en internationell marknad skulle jag vidarepeka (301:a) hela domänen www.truck.se till www.truck.com/sv/ och på så sätt bygga en språkstruktur med din .com-domän.

    På så sätt får hela domänen värdet av ditt SEO-arbete så varje gång du ska lägga till ett nytt språk kommer du ha ett försprång med en hög DA och givetvis även bra boost i och med domänens ålder (så du slipper bygga upp en ny www.truck.xx varje gång du utökar språk, utan istället köper varje lands toppdomän och 301:ar vidare).

    Om du inte har så hög konkurrens för bra placeringar så kan du lika gärna sköta sajterna separat men en poäng kan vara att sätta rel="nofollow" på alla utgående länkar. Jag skulle dock rekommendera att du skiljer sidorna åt då språken uppenbarligen skiljer sig så att man inte hoppar mellan domäner med olika språk, annars kan det förvirra besökare som slussas mellan olika språk ofrivilligt.

    Kör hårt!

  3. #3
    ostfrallas avatar
    ostfralla ostfralla är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av logic Visa inlägg
    Jag skulle rekommendera dig att vara konsekvent med en domän beroende på vilken marknad du vill nå. Vill du nå en internationell marknad skulle jag vidarepeka (301:a) hela domänen www.truck.se till www.truck.com/sv/ och på så sätt bygga en språkstruktur med din .com-domän.

    På så sätt får hela domänen värdet av ditt SEO-arbete så varje gång du ska lägga till ett nytt språk kommer du ha ett försprång med en hög DA och givetvis även bra boost i och med domänens ålder (så du slipper bygga upp en ny www.truck.xx varje gång du utökar språk, utan istället köper varje lands toppdomän och 301:ar vidare).

    Om du inte har så hög konkurrens för bra placeringar så kan du lika gärna sköta sajterna separat men en poäng kan vara att sätta rel="nofollow" på alla utgående länkar. Jag skulle dock rekommendera att du skiljer sidorna åt då språken uppenbarligen skiljer sig så att man inte hoppar mellan domäner med olika språk, annars kan det förvirra besökare som slussas mellan olika språk ofrivilligt.

    Kör hårt!

    I dagsläget har jag en flagga i hörnet så är jag på www.truck.se och klickar på flaggan kommer jag till www.truck.com och tvärtom. Så du rekommenderar mig att sätta rel="nofollow" på länkarna alltså?

  4. #4
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Skulle du kunna skicka mig en länk till sidorna du syftar på via PM så kan jag ta en titt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. språk
    Av thatjeeves i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 17:18
  2. 2 språk på sidan?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 20:04
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 16:27
  4. värt att byta c-class på sidan?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 12:58
  5. Två språk?
    Av j0han i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 18:42