Resultat 1 till 3 av 3

Sida sjunker i rank?

  1. #1
    webmasterpros avatar
    webmasterpro webmasterpro är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    12
    Hej!

    För ett par dagar sedan så var min sajt etta på huvudnyckel ordet och adsense inkomsterna gick på räls, men nu efter ett par dagar så finns den inte ens med på första sidan av resultat utan på andra sajten. Även fast jag har skapat tillbakalänkar från bland annat engelska sajter med hög PR. Har till exempel registrerat mig på forum och lagt till min sajt på min profil (alla forum är dofollow). Men även fast jag gjort detta, så fortsätter den sjunka.

    Att tillägga är att det är en blogspot blog med cirka 15 stycken artiklar som alla har bra nyckelord för SEO.

    Jag är nybörjare inom detta, så ni kanske tycker att detta är en ganska onödig tråd men får helt enkelt ursäkta mig.

    Någon som kanske skulle kunna ta sig en titt på min sajt och se om de hittar något fel som kanske skulle kunna försämra min sökmotorsoptimering drastiskt...?

    /Mvh

    Alexander Stöckel

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det kan finnas en uppsjö olika anledningar till detta men jag ska ta en av de vanligaste orsakerna till att det dyker upp frågor här

    Är bloggen väldigt ny? En ny site kan under en period få en boost och ta positioner för att sedan glida ner till en stabilare plats. Isf är låsningen att sakta jobba vidare med länkar.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    webmasterpros avatar
    webmasterpro webmasterpro är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Det kan finnas en uppsjö olika anledningar till detta men jag ska ta en av de vanligaste orsakerna till att det dyker upp frågor här

    Är bloggen väldigt ny? En ny site kan under en period få en boost och ta positioner för att sedan glida ner till en stabilare plats. Isf är låsningen att sakta jobba vidare med länkar.
    Tackar, det stämmer mycket väl att bloggen är väldigt ny och du har nog rätt. Blir att jobba vidare för min del!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kolla rank med Sökord.se
    Av Jacob Jarnvall i forum SEO-verktyg
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:30
  2. Byte av webbhotell, påverkar rank?
    Av Vigo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 06:05
  3. Future Page Rank
    Av Erik i forum PageRank
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 01:28
  4. Page rank 6
    Av klein i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 13:00
  5. När uppdateras en Page Rank?
    Av eidos- i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 06:41