Resultat 1 till 11 av 11

Tips på var man kan sälja svenska sajter

  1. #1
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Hej, jag undrar om ni vet var man kan sälja svenska sajter som är kodade i Microsoft miljö. I mitt fall C# .NET & MSSQL. Jag är intresserad av att sälja lite sajter men dessa kommer kräva att användaren har lite programmeringskunskaper.

    Eller om ni känner till något företag som kan tänkas köpa dessa typer av sajter.

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Med risk för reklam men det hoppas jag inte så har du ju Webmaster network och deras köp och sälj där, wn har en relativt blandad kompott med kunskaper men en sak som jag undrar över, folk som har kunskap i C# m.m borde ju kunna koda det mesta själva tycker jag.

    Varför skapar du inte ett riktigt grymt användargränssnitt som gör att vem som helst ska ordna med sidan? Då kommer du dessutom få mycket mer betalt och säkert hitta intressenter med pengar som du annars inte hade nått eftersom de kanske inte kan koda.

    Sedan har du även alltid köp och sälj här på seo forum. Som jag tycker någon kan dra sitt strå och öka omsättningen i den delen lite. Är det färdiga sajter? Så tror jag det finns många som vill köpa, alltså om de är färdiga med content och allt. Det är ju trots allt ett seo forum

  3. #3
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Kategorin "Webbplatser" på missdomain (punkt se) är kanske värd att testa?! Du kan ju alltid lägga till att du söker köpare med nämnda färdigheter.

    Annars håller jag med om wn (punkt se).
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  4. #4
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Okej tack för tipsen. WN's köp & sälj känns dock som en sandlåda. Hur många procent av köparna där köper tillslut en sajt? Känns som det alltid är massa konflikter och sedan blir det ingen försäljning.

    Sajterna är färdigkodade och fungerar som de ska. Tänkte mest att köparen säkert kommer vara intresserad av att lägga till funktioner i framtiden. Att bygga ett komplett CMS för hela sajten kommer att ta massa tid som jag inte har.

    Visst kan en kodare bygga en egen sajt men lättare att köpa något som redan har besökare,medlemmar,inkomst osv.

  5. #5
    sellbuddys avatar
    sellbuddy sellbuddy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    12
    Du kan alltid kolla på sellbuddy.se

  6. #6
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av sellbuddy Visa inlägg
    Du kan alltid kolla på domän.se
    Det var ingen dålig provision ni tog. Hur många personer har ni i ert nätverk? Vad har de för budget?

  7. #7
    sellbuddys avatar
    sellbuddy sellbuddy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    12
    Personerna i vårt nätverk har väldigt blandat budget. Allt från 10 000 för en sida till några miljoner för en sida.
    Har just nu ett 80-tal personer med pengar som söker sajter att köpa. I dagsläget har vi fler som är intresserad av att köpa sidor än att sälja så behöver få in fler sajter.
    Vår provision går ju alltid att diskutera. Vid större sajter kan vi går ner.

  8. #8
    sellbuddys avatar
    sellbuddy sellbuddy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    12
    För den som är intresserad har jag en lista på sajter som är till salu. Billigaste kostar 25 000 sek och dyraste 6 miljoner.
    Hör av er om ni är intresserade till [email protected]

  9. #9
    sellbuddys avatar
    sellbuddy sellbuddy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    12
    Nu kan ni se listan online på http://sellbuddy.se/lista.php

  10. #10
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Nä det kan vi inte. Får bara en ruta där jag måste knappa in e-mail.

  11. #11
    sellbuddys avatar
    sellbuddy sellbuddy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    12
    Hehe, när du knappat in din e-mail kan du se sajterna Sen får du den enorma lyxen att få ett mail varje gång vi lägger upp ett nytt objekt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:40
  2. Köper länkar från svenska sajter under .se och .nu
    Av Onpu i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 16:23
  3. Tips om länkbygge till svenska sidor
    Av PeterD i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 15:01
  4. Sälja PR3 Länkar
    Av Solutions i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 14:58