Resultat 1 till 3 av 3

Hemsidor som pekar mot varandra i SEO-syfte

  1. #1
    Ollums avatar
    Ollum Ollum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    7
    Som rubriker lyder. Jag har hört olika om vad det ger i länkkraft om två hemsidor är länkade mot varandra. Är det ett bra tillvägagångssätt eller ska man försöka med en trelänksväg?

    Vad är era åsikter?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kan det ge effekt om två webbplatser är länkade till varandra under förutsättning att de är indexerade i Google. Värdet på länkarna däremot kan utgå ifrån är begränsade. Sedan beror det på hur starka webbplatserna är i sig med andra inkommande länkar och uppdaterat innehåll med kvalitet.
    De behöver inte vara 100% relevanta heller mellan varandra. Däremot att det inte alltid ett fullgott alternativ att enbart korslänka mellan egna webbplatser om man vill uppnå ett bra resultat. Det här med länkning är inte hugget i sten vad som fungerar och vad man inte skall göra även om en del nog försöker få det att låta som det.

    Men visst en trevägslänk är väl kanske att föredra. Ännu hellre ett gäng till utöver det.

  3. #3
    Ollums avatar
    Ollum Ollum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Visst kan det ge effekt om två webbplatser är länkade till varandra under förutsättning att de är indexerade i Google. Värdet på länkarna däremot kan utgå ifrån är begränsade. Sedan beror det på hur starka webbplatserna är i sig med andra inkommande länkar och uppdaterat innehåll med kvalitet.
    De behöver inte vara 100% relevanta heller mellan varandra. Däremot att det inte alltid ett fullgott alternativ att enbart korslänka mellan egna webbplatser om man vill uppnå ett bra resultat. Det här med länkning är inte hugget i sten vad som fungerar och vad man inte skall göra även om en del nog försöker få det att låta som det.

    Men visst en trevägslänk är väl kanske att föredra. Ännu hellre ett gäng till utöver det.

    Tack för ditt svar Urban.

    Av ren nyfikenhet, Google uppskattar att hemsidan kontinuerligt uppdateras med ny information. För mig som har mestadels jämförelsesidor vore det alltså bra att då och då fylla på med mer content, eller kanske ha en typ av blogg med "nyheter" kanske?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-05, 14:56
  2. Är vår blogg bra i SEO-syfte för webbshopen?
    Av SofiaB i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 10:29
  3. Kan jag bli straffad om jag pekar om 350 siter med 301?
    Av qmikali i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 14:12
  4. Hur gör jag siten bättre i SEO-syfte?
    Av Pierrek i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 15:30
  5. hjälpdomän som pekar till huvuddomän
    Av Jan Sandahl i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 14:32