Resultat 1 till 2 av 2

Webmaster Tools Bugg

  1. #1
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Använder mig av WebMasterTools för att bland annat analysera våra Backlinks, och märkte igår kväll att antalet länkande domäner hade minskat......drastiskt. Det visar sig vara en bugg som de flesta (alla?) har.

    Det som har hänt är att alla länkar till första sidan har försvunnit från deras "Who links the most", så i vårt fall så hade vi tappat 70-80% av alla våra länkar enligt WebMasterTools. Detta är visst en bugg, och de räknar med att fixa det inom de närmaste dagarna.

    Source: http://www.seroundtable.com/google-w...unt-16315.html

    Lite kommentarer från Google Webmaster Help:
    "The issue is being escalated to Google for evaluation. Give WMT a day or two to reset."
    "As promised, I did escalate and John Mu is on the case. For those of you who had their thread moved/consolidated, it was done to simplify future notifications. As John said, the issue appears to be related to how data is displayed in Webmaster Tools. The data exists, we just don't see it."

    Google verkar vara medvetna om problemet. Bara information så att inte fler av er freakar ut så som jag gjorde när jag kollade våra domäner igår kväll

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Och det bara fortsätter att försvinna länkar....om någon hör något om när det ska åtgärdas får ni gärna uppdatera denna tråden.

    Vi gick från 387 - 110 länkande domäner när jag skrev denna posten. Nu efter helgen när jag hoppades att det skulle vara åtgärdat har vi istället 45 länkande domäner.

    Detta är den nyaste informationen jag hittat: "Some Webmaster Tools users have reported missing data in the “Links to your site” section. We are aware of this issue and are looking into it; you do not need to take any action. We hope to have the normal data shown again in the near future. The data shown there is informational and does not affect your site’s crawling, indexing or ranking."

    Fruktansvärt irriterande när man sitter och jobbar med en cleanup baserat på WMT datan och den helt plötsligt bara försvinner

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Webmaster tools
    Av Dues i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 16:26
  2. Webmaster tools taktik
    Av biomassage i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 11:30
  3. Sitemap via Webmaster-Tools
    Av Decibel i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 13:06
  4. Sitelinks i Webmaster Tools
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 08:34
  5. Webmaster tools listar bara en sida inlänkar, bugg?
    Av Susann Stjernborg i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 15:11