Sidan 12 av 15 FörstaFörsta ... 289101112131415 SistaSista
Resultat 331 till 360 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #331
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag har nu skrivit en del artiklar som är tänkta att vara en del av det januari erbjudandet, som jag hade under januari månad.
    Jag är medveten om att det är mycket sent av mig, men jag har haft den mest stressade tiden på flera den senaste tiden.

    Detta gäller
    Kod:
    Artikel24.se
    Jag har fått nytt arbete och börjat plugga samtidigt, så all tid har gått åt, men nu skall jag skriva alla de artiklar, som utlovats tidigare.

    Tack för ditt tålamod!

    /Petter
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-04-09 klockan 12:17.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  2. #332
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Samlalänkar.se funkar inte !???

  3. #333
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    För att den heter samlalankar.se ;-) den verkar ha bytt ägare eller gjort reset så den tas bort ändå.

  4. #334
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    aha ok

  5. #335
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Vill berätta att min nya artikelkatalog ligger uppe -
    Kod:
     www.Bienvenido.se
    Det är gratis att publicera sin artikel och den publiceras inom 48 timmar så länge skrivreglerna är uppfyllda. (Går oftast fortare)
    Kraven för att få sin artikel publicerad är simpla men viktiga.

    Unikt material
    300 + ord
    Att man kollar igenom stavfel innan.
    Max 2 utlänkar

    Det krävs ingen tillbakalänk eller något liknande, utan jag kommer själv ordna med länkar till hemsidan.

    Tanken är att det ska bli en allmän kvalitetskatalog med artiklar, nyheter och tips.
    Jag fyller på själv med 1-4 artiklar i veckan utan någon utlänk.

    Välkomna att publicera era artiklar
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-04-09 klockan 12:18. Anledning: inlagd

  6. #336
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Om jag nu ska köra samma seotaktik för en tysk sida, kan jag använda dessa svenska sidor i sådana fall?
    Efter att ha följt trådarna och lärt mig en hel del om SEO på kort tid så är jag medveten om att man helst ska hålla sig till både samma ämne och språk, men skulle vara kul och få lite feedback kring detta. Finns det annars någon av er som känner till tyska motsvarigheter till våra svenska kataloger?

  7. #337
    Legendaryzs avatar
    Legendaryz Legendaryz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    30
    Foretagstidning . se
    Företagstidning . se
    Artiklar publiceras gratis efter registrerat konto.

    Artiklar godkänns inom 24 tim (oftast inom några timmar).
    Unik artikel med minst 300 + ord = max 2 länkar.
    Gratis publicering utan tillbakalänkar eller liknande.

    Enjoy!

  8. #338
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Olof86 Visa inlägg
    Om jag nu ska köra samma seotaktik för en tysk sida, kan jag använda dessa svenska sidor i sådana fall?
    Efter att ha följt trådarna och lärt mig en hel del om SEO på kort tid så är jag medveten om att man helst ska hålla sig till både samma ämne och språk, men skulle vara kul och få lite feedback kring detta. Finns det annars någon av er som känner till tyska motsvarigheter till våra svenska kataloger?
    Enligt reglerna för de flesta katalogerna så tillåter de enbart artiklar på svenska...

    Skulle vara intressant med en tråd på forumet över artikelkataloger på andra språk, åtminstone engelska, nordiska, och då eventuellt tyska...

  9. #339
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Enligt reglerna för de flesta katalogerna så tillåter de enbart artiklar på svenska...

    Skulle vara intressant med en tråd på forumet över artikelkataloger på andra språk, åtminstone engelska, nordiska, och då eventuellt tyska...
    Jo faktiskt

    Förresten allihopa,
    doman24.se PR2 (PR2) 2007 (19) 18 2 <--- Är endast PR1 nu!

  10. #340
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Listan uppdaterad för dagens PR-uppdatering
    2 - ökad PR
    3 - sänkt PR

    Inriktning: Allmän

    Kod:
    httz://artikel-katalogen.se"]artikel-katalogen.se     PR2 (PR0) 2011 18    2
    httx://www.artikelkungen.se"]artikelkungen.se[/URL]  PR1 (PR0) 2011 (36) 40    1
    htte://www.artikelnytt.se"]artikelnytt.se[/URL]       PR2 (PR1) 2011 (36) 39    2
    htts://www.artikelparadis.se"]artikelparadis.se[/URL] PR3 (PR0) 2011 33    3
    htta://www.artikelservice.se"]artikelservice.se[/URL]  PR2 (PR2) 2010 (24) 26    2
    htta://www.doman24.se"]doman24.se[/URL]        PR2 (PR2) 2007 (19) 18    2
    htta://www.kunskapsguide.se"]kunskapsguide.se[/URL] PR2 (PR0) 24    2
    htta://www.sverigemotrasism.nu/"]sverigemotrasism.nu[/URL] PR5 42    5
    htta://www.socialeinnovatie.nu/"]socialeinnovatie.nu[/URL] PR5 26    4
    htta://www.svepc.se"]svepc.se[/URL] PR1 (PR0) 2011 (20) 28    1
    htta://www.skriva-artikel.se"]skriva-artikel.se[/URL] PR3 (PR0) 2011 30    3
    http://www.trauma.nu/"]trauma.nu[/URL] PR3 25    3
    http://fria-katalogen.se"]fria-katalogen.se[/URL]
    http://www.info-om.se"]info-om.se[/URL] PR2
    http://www.infhost.com"]infhost.com[/URL]
    http://www.novemberfestivalen.nu"]novemberfestivalen.nu[/URL]
    http://www.roj-en-mina.nu"]roj-en-mina.nu[/URL]
    http://www.handlaihop.nu"]handlaihop.nu[/URL]
    http://www.artikel24.se/"]artikel24.se[/URL]
    http://artikelexpressen.se/"]artikelexpressen.se[/URL] DA24/0PR | min 600 ord
    http://www.bienvenido.se"]Bienvenido.se[/URL] | min 300 ord
    
        
    Inriktning: Spara och tjäna pengar    
    www.billigatips.se"]billigatips.se[/URL] PR1 (PR0) 2011 (33) 36    1
        
    Inriktning: Hälsa    
    www.halsoartiklar.se"]halsoartiklar.se[/URL] PR4 (PR4) 2010 (44) 45    3
    .../


    Jag förstår faktiskt inte riktigt hur man tolkar siffrorna...

    PRx - nuvarande PR?
    (PRy) - tidigare PR?
    sedan antar jag det är årtalet då sidan kom till, följt av page/domain authority...
    Men sedan anges den blå eller röda siffran i förekommande fall, och i vissa fall stämmer den inte överens med vare sig PRx eller (PRy), och ibland saknas (PRy), så där blir det "syntax error" för min del
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-04-26 klockan 12:38. Anledning: avlänkning av URL:er

  11. #341
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag ska uppdatera siffrorna i helgen och presentera dessa på ett bättre sätt än idag. Forumet saknar dock möjlighet att presentera på ett snyggt sätt via HTML. Luften gick lite ur mig efter att ha skrivit 20+ artiklar och testat artikelkatalogerna :-/

  12. #342
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Jag ska uppdatera siffrorna i helgen och presentera dessa på ett bättre sätt än idag. Forumet saknar dock möjlighet att presentera på ett snyggt sätt via HTML. Luften gick lite ur mig efter att ha skrivit 20+ artiklar och testat artikelkatalogerna :-/
    Tycker du gör ett kanonjobb!

  13. #343
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Kod:
    http://www.foretagstidning.se/
    Ny artikelkatalog.

  14. #344
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Kod:
    www.5tips.se
    Ny artikelkatalog med fokus på b2b.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-04-26 klockan 16:15. Anledning: Införd och avlänkad här
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  15. #345
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Ny katalog för artiklar, pressreleaser och guider.
    Kod:
    URL: [http://www.helpwire.se"]Helpwire.se
    Plattform: Wordpress
    PR: 0 (Helt nystartad)
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-05-02 klockan 15:25. Anledning: Avlänkad och flyttad till huvudlistan med länk

  16. #346
    wwws avatar
    www www är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    92
    Driver en relativt nystartad svensk artikelkatalog:

    Kod:
    http://svenskaartiklar.se
    Minimum 450 ord.
    2 utgående länkar.
    Nyckelord får utgöra max 8% av det totala antalet ord.

    Snabb granskning och publicering. Erbjuder även försäljning av artiklar för publicering i artikelkatalogen.
    Jag skriver själv 2-3 artiklar i veckan, dessa artiklar innehåller inga länkar!
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-05-02 klockan 15:24. Anledning: Avlänkad och flyttad till huvudlistan med länk

  17. #347
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Hej på er!

    Jag har satt ihop en artikelkatalog på adressen
    Kod:
    www.faktaartiklar.se
    som ni gärna får börja använda. Tyvärr har jag haft problem med spam-registreringar och har därför infört en invite-block. Ni borde kunna registrera er med invite-koden 'seoforum'. Prova och hojta till om något inte fungerar.

    /mvh Johan
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-05-09 klockan 23:10. Anledning: Avlänkad och flyttad till huvudlistan med länk
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  18. #348
    wwws avatar
    www www är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    92
    För höga krav eller bara otur?

    Har, sedan starten av min artikelkatalog, fått neka cirka 80% av de inskickade artiklarna. Efter påpekande och bedjan om redigering har 10% av de nekade artiklarna redigerats och skickats in igen.

    Är dessa siffror normala och acceptabla? Visst hade jag räknat med en del jobb med genomläsning och så vidare men men...

  19. #349
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av www Visa inlägg
    För höga krav eller bara otur?

    Har, sedan starten av min artikelkatalog, fått neka cirka 80% av de inskickade artiklarna. Efter påpekande och bedjan om redigering har 10% av de nekade artiklarna redigerats och skickats in igen.

    Är dessa siffror normala och acceptabla? Visst hade jag räknat med en del jobb med genomläsning och så vidare men men...
    Går det att härleda många av de nekade artiklarna till antalet ord? Har blivit närmast en standard med 300 ord vilket gör att många troligtvis inte läser reglerna så noga utan kör vidare på samma format som på andra artikelkataloger.

    När det kommer till kvalité och unika artiklar så handlar det till stor del om att vara konsekvent och ta bort publiceringsrättigheter för automatiserade botar så minskar det på sikt.

  20. #350
    wwws avatar
    www www är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Går det att härleda många av de nekade artiklarna till antalet ord? Har blivit närmast en standard med 300 ord vilket gör att många troligtvis inte läser reglerna så noga utan kör vidare på samma format som på andra artikelkataloger.

    När det kommer till kvalité och unika artiklar så handlar det till stor del om att vara konsekvent och ta bort publiceringsrättigheter för automatiserade botar så minskar det på sikt.
    Har råkat ut för allt möjligt, ibland är det för få ord, ibland för många länkar. Nu senast en artikel på 1400 ord som återfanns lite här och var på nätet.
    Jag vill hålla minimikravet på 450 ord då det i längden kommer vara gynnsamt för alla parter. Nåja, jag får fortsätta fylla på med egna artiklar och hoppas på att det vänder. Tack för input Ducedo!

  21. #351
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Ett stort problem kan också vara att du ha PR N/A. Jag tror många går efter PR och bortprioriterar PR N/A.

    Jag tror du kommer lösa sig med tiden och det finns många sätt att sortera bort dåliga artiklar snabbt. Det borde finnas plug-in för copyscape och en ordräknare är ju inte svårt att lägga in?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  22. #352
    wwws avatar
    www www är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    92
    Får inte till det där med att sätta stopp för kortare artiklar. Det fungerar inte när användare skickar sin artikel för moderering utan bara när jag slutligen ska publicera artikeln.
    Hoppas öka min PR vid nästa uppdatering
    Än sålänge är det inte speciellt tidsödande att korrekturläsa artiklarna för hand men kan tänka mig att det blir tufft framöver, ska se mig om efter en lösning.

    Tack för tipsen!

  23. #353
    Ikavalkojs avatar
    Ikavalkoj Ikavalkoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm/Manila
    Inlägg
    9
    Jag skickade in en välskriven artikel (i mitt tycke) till en av artikelkatalogerna som är nämnda här och jag är glad för att den publicerades, men jag såg att de (artikelkatalogen) lagt till en extra länk till artikeln för ett av orden i artikeln (min artikel hade bara en länk, så de har lagt till en extra länk).

    Har aldrig märkt av detta när jag skickat in i engelska artikelkataloger. Är detta vanligt bland svenska artikelkataloger?
    Senast redigerat av Ikavalkoj den 2013-06-01 klockan 20:14.

  24. #354
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Jag har aldrig vart med om det och jag har nog testat de flesta katalogerna, så nej det är nog inte så vanligt.

  25. #355
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Jag driver några artikelkataloger där jag ibland lägger in en extra länk. Vid de tillfällena är det till väldigt starka sidor för att blanda upp kvalitén på utlänkarna. För tyvärr är det så att de flesta som postar artiklar lägger in länkar till väldigt svaga sidor och som ofta är nystartade. Dock är det inget samband med länkarna i just den artikeln som får extra länkar utan de läggs till när jag tänker på det och jag hittar en naturlig möjlighet i en artikeln.
    Jag vet inte om Google tittar på länkprofilen ut idag men annars är det säkert något som kommer framöver. Jag tycker det ser suspekt ut med en site som bara länkar till nystartade pr0-1 sidor. Därför lägger jag då och då in en länk till en relevant pr6-9 sida som förhoppningsvis inte är direkt konkurrerande med övriga länkar i artikeln. Detta sker dock inte särskilt ofta utan de flesta artiklar publiceras som de är.
    Det framgår även klart och tydligt i reglerna för mina artikelkatalogerna att jag ibland lägger till en extra länk och för övrigt har jag väldigt få internlänkar på mina artikelsidor så du får ändå en högre procentuell del av länk juicen i mina kataloger jämfört med många alternativ som har 100+ internlänkar på varje artikelsida.
    Exempel på länkar som har lagts till på sistone är wikipedia, bolagsverket och arbetsförmedlingen.

  26. #356
    Ikavalkojs avatar
    Ikavalkoj Ikavalkoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm/Manila
    Inlägg
    9
    Intressant och du förklarade det bra. Var inte meningen att mitt inlägg skulle låta så kritiskt. Var mest nyfiken till tanken bakom det hela.

  27. #357
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Jag gör ibland på samma sätt som andbat i mina artikelkataloger. Allt står tydligt skrivet i reglerna. Anledningen är så klart att så väl den enskilda artikeln som hela artikelkatalogen ska växa sig starkare så alla inblandade blir glada och nöjda. Det händer också att jag kompletterar artikeln med en passande bild.

    Är det någon som ser detta som negativt?
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  28. #358
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Lägg gärna till min nya gästblogg/artikelkatalog om att låna pengar:
    Kod:
     http://låna-pengar-via-sms.se/
    För att din artikel skall bli godkänd måste de uppfylla alla vanliga krav samt att artikeln på ett eller annat vis handlar om lån av pengar. Fullständigt regelverk hittar du högst uppe till höger på sidan, under rubriken "regler" .

    Tala gärna om, om ni upptäcker några buggar eller konstigheter så kan jag rätta till dem. Har redan börjat arbetet med bygga fler länkar till sidan.

    Tack ska ni ha!
    Senast redigerat av SEOJonas den 2013-07-24 klockan 00:00. Anledning: Inlagd 2013-07-23

  29. #359
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Vet inte om de bara har blivit något tillfälligt fel med billigatips.se, men sidan publicerar artiklarna fast man tar bort länkarna - dvs. du skriver texter men får inget igen.

  30. #360
    Skuriss avatar
    Skuris Skuris är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Hej!

    Vill bara lägga till min artikelkatalog i listan. Det är egentligen en blandning mellan länkkatalog och artikelkatalog, men tyckte den passade bäst in här. (Rätta mig om jag har fel)

    Artiklar publiceras gratis inom 48h. (Oftast inom ett par timmar)
    Artiklar måste vara unika med minst 300 + ord
    Max 3 externa länkar.
    3-vägsbyten tillåts. (Alltså du länkar till Länkbyten.se från en annan sida än den du länkar till från artikeln)
    En twitterpost skapas med hashtags för dina valda nyckelord
    Artiklar kategoriseras och nyckelordmärks
    RSS-flödet för din sida visas under din artikel (Om du så önskar)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 5 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 5 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36