Resultat 1 till 7 av 7

Seo-företaget Elfving Imc?

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Blev uppringd av en säljare som ville boka in ett möte med Elfving Imc som tydligen ska vara riktiga hejare på det här med sökmotoroptimering.

    Först det gamla vanliga - marknadsför vi oss via den viktiga marknadsföringkanalen Internet? Känner vi till att det är viktigt att hamna högt i sökmotorerna? Hur gör vi nu osv.

    Tydligen använder de någon slags mjukvara för att analysera webbplatsen, och genomför sedan förändringar på sidan. Verkar faktiskt vara "etiskt" efter vad jag kunde bedömma under samtalet. Utan att ha analyserat vår webbplats kunde han dock garantera att de skulle kunna göra det bättre.

    Jag tackade ja till ett informationsmöte (lite dåligt samvete för det, jag lär ju med största sannolikhet inte bli någon ny kund efter mina tidigare upplevelser), men fick byta datum eftersom jag inte kunde då han först föreslog. "Då ska jag på seo-konferens i Stockholm med den svenska seo-eliten" skröt jag. Fick inga kommentarer eller följdfrågor angående det uttalandet märkligt nog.

    Nåväl, det blir spännande att se vilka de är och vad de gör. Synd bara att det blir efter träffen, så att jag inte kan berätta om det då.

    Säljaren var trevlig och de verkade som sagt "etiska" så det här inlägget är verkligen inte till för att kritisera, ville bara kolla om någon kände till dem?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har inte heller hört av dem, verkar vara nytt.

    Google har heller inget att säga om dem:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

    EDIT: Namnet verkar vara fantasy-inspirerat, pluspoäng
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Aldrig hört talas om. Blir lite skeptisk till företag som har program/mjukvara som fixar allt. Beroende på pris, metod och resultat så kan det dock vara bra och lagom att testa i alla fall. Bör ju inte kosta några astronomiska summor...

    Hoppas på mer info om hur mötet gick och vad programet gör...

  4. #4
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Kommer med största sannorlikhet inte testa...om de inte erbjuder sig en gratis analys eller liknande.

    Men eftersom jag är nyfiken och dessutom har blivit väldigt engagerad i ämnet vill jag gärna ta reda på vad det handlar om. Det kan ju vara en ny stjärna på seo-himlen, eller en ny padda i seo-träsket.

    Då de finns här i Göteborg finns det ju ingen anledning för mig att inte kolla läget så jag vet om jag ska varna eller rekommendera.

    Konstigt att de inte finns här på forumet. Eller ja, det kanske de gör - vem vet... Förnamn på P, efternamn Arnesson i vilket fall. Har SKF som kund enligt egen uppgift.

  5. #5
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Skulle det vara SKF.se? I så fall blir man ännu mer kritisk

  6. #6
    Miss SEOs avatar
    Miss SEO Miss SEO är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    4
    Snart ett år sedan senaste inlägget i denna tråd...är det någon som har någon ny info om företaget Elfving? Jag har blivit kontaktad av en av deras säljare och är lite nyfiken på vad det är för nissar egentligen?
    Miss SEO

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tror vi tar och avslutar den här tråden nu. Diskutera enskilda SEO-företags metoder och deras resultat brukar lätt kunna gå över till något annat.
    Inlägg är raderade också.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)