Resultat 1 till 7 av 7

Länkar som flödesschema

  1. #1
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    För tillfället undersöker jag hur olika siter bygger upp sina länkar. Ni som har koll kan säkert se helheten lite lättare. För mig blir det snabbt oöverskådligt.

    Sitter och funderar över om det finns någon mjukvara där man kan se länkarna som ett flödesschema. Typ så här: http://www.miljostatistik.se/bilder/FlodesschemaMVA.png

    Inte exakt, men ni förstår säkert.

    Det verkar finnas massor av alternativ där man kan se backlinks. Dock känns det som om det bara är första steget. Man skulle vilja se hur det sitter ihop lite bättre.

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag byggde en prototyp till detta för ett par år sedan. Det fungerar bra på webbplatsen med ett mindre antal länkar men sen blir det snabbt svårt att rita upp. Säg att du vill rita 20 webbplatser med 10 inlänkar och 10 utlänkar vardera. Det krävdes en del CPU och minne för att rita detta dynamiskt.
    Men det var som sagt för ett par år sedan, kanske verktygen har blivit bättre.

    Jag känner inte till någon annan som gör eller har gjort detta automatiskt.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Jag byggde en prototyp till detta för ett par år sedan. Det fungerar bra på webbplatsen med ett mindre antal länkar men sen blir det snabbt svårt att rita upp. Säg att du vill rita 20 webbplatser med 10 inlänkar och 10 utlänkar vardera. Det krävdes en del CPU och minne för att rita detta dynamiskt.
    Men det var som sagt för ett par år sedan, kanske verktygen har blivit bättre.

    Jag känner inte till någon annan som gör eller har gjort detta automatiskt.
    Intressant. Kanske andra har råkat på liknande problem. Vilket språk skrev du i?

    Har Googlat både på svenska och engelska men antingen använder jag fel sökord eller så finns det inget. Automagiskt är ju det man vill ha i första hand men i värsta fall kan man kanske skriva i det för hand. För mig personligen är det bara för att få ett hum om hur det ser ut. När man tittar på siters backlinks finns det ofta några som är uppenbara satelliter. Försöker analysera hur folk bygger styrka till satelliterna, hur de sitter ihop osv.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jo precis. Det vore perfekt. Finns det ett stort allmänt intresse kanske jag kollar på det igen.

    Jag skrev i PHP med Symfony som ramverk.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Om det finns något verktyg som löser detta vore det verkligen kanon. Skulle bespara massvis av arbete!

  6. #6
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag hittade denna app för Iphone/Ipads:
    https://itunes.apple.com/us/app/graf...382418196?mt=8
    Screenshot:

  7. #7
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    Jäkla bra tips Jonas. Tack för det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Flödesschema för SEO - Beta
    Av David Olofsson i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 23:13