Resultat 1 till 15 av 15

Min nya sajt har hamnat i ett av googles filte tror jag!

  1. #1
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Hejsan.
    Hade innan jag köpte ny domän + webhotell, lagt upp allting på mitt nuvarande webhotell osv.
    Sedan när jag fick mitt nya domän + webhotell ladda jag upp allt där med och börja finskriva texten + fixa inlänkar till både start och undersidor, men min test verision på min gammla webhotell fanns fortfarande kvar. Dock tog jag bort den igår, men min sajt har inte kommit med på google än trots att jag lagt in sitemap och allt sånt nödvändigt.

    Vad bör jag göra?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ingenting utan ge dig till tåls några dagar till så indexeras det.
    Fast:
    1) Var den gamla testversionen indexerad i Google? Om den var det sätt en 301 till den nya sidan.
    2) Du har inte kvar inställningar som noindex på den nya sidan som användes under utvecklingsstadiet? Eller spärrat innehåll med robot.txt?

  3. #3
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Hej urban.
    1. Ja det var den, hade till en början valt i wordpress att sökmotorerna inte skall söka igenom siten men sedan ändrare jag, lite dumt men.
    2. Nej det tror jag inte.
    Står bara så här i min robots.txt:

    User-agent: *
    Disallow: /cgi-bin/
    Disallow: /tmp/

    Fast jag kan skriva min domän namn / frasen eftersom den har jag som domännamn, och då visas jag i serpen, men inte när jag söker på en annan fras jag optimerat mot.
    Trots att jag fixat några bra inlänkar samt en artikel som jag själv skrivit på en PR 2 sida (även om PR inte ger så mycket "kraft") numera, samt att jag har en länk på en sida med PR 4 med en fin beskrivning.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    1) Sätt då en 301 från den gamla sidan om jag har förstått dig rätt att den vara indexerad.
    Om du la upp sidan igår kan du inte räkna med att den skall vara sökbar på ord du optimerar för.
    Prova att gör en site:dindomän.tld-sökning och se hur många sidor som är indexerade. Du kan alltid kombinera den sökningen med site:dindomän.tld nyckelord för att se om orden hunnit in i Google.

  5. #5
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    1) Sätt då en 301 från den gamla sidan om jag har förstått dig rätt att den vara indexerad.
    Om du la upp sidan igår kan du inte räkna med att den skall vara sökbar på ord du optimerar för.
    Prova att gör en site:dindomän.tld-sökning och se hur många sidor som är indexerade. Du kan alltid kombinera den sökningen med site:dindomän.tld nyckelord för att se om orden hunnit in i Google.
    Jag vet inte om det känns lönt att göra en 301 redict nu eftersom jag tog bort hela filen från min server, alltså min test verision av siten.
    Dock är den länken och det jag skrev på min content och fetstila, det kommer fortf upp på google.

    Så ifall jag kör en 301 måste jag lägga upp alla filer igen, vilket kan kännas lite surt.

    Men jag körde en site:mindomän.ltd och fick 6 resultat, de 6 sidor som jag har.
    Dock har jag 4 kategorier på min sida med 7 besökarvänliga artiklar och som är "seo optimerade".

    Fast dom kom inte med när jag körde site:mindomän.ltd

    BTW så la jag upp min sajt, komplett i onsdags typ, eller torsdags, jag gjorde lite ändringar där emellan men jag fick ganska bra inlänkar med bra trust sidor osv och skrev fina artiklar som var helt unika alltså inget duplicate content.
    Fast mitt problem är att jag kan ha haft duplicate content från min Test verision också..

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Desto större anledning att lägga upp en 301 då eftersom innehållet finns kvar på den gamla adressen. Du kan dessutom få lite problem med duplicate content under den tiden det tar före Google har fattat att sidan är borttagen.
    Lägga upp alla filerna igen varför måste du göra det?

    Som sagt du får vänta ett tag före allt slår igenom som det skall. Och något filter pratar vi inte om efter en dag. Det kan beroende omständigheter ta så långt som en månad före allt går in.

  7. #7
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Men hur ska jag lägga upp en 301 redict nu då?
    Ska jag bara lägga upp mappen, sen en index.php i den och lägga in en 301 redict så den pekar om till min nya sida?

    Okej, om jag väntar 1 månad (Har inga större problem igentligen) då jag tycker om seo och det är kul att skriva och bygga länkar osv som är relevanta, tror du detta hjälper mig på traven? Eller ska jag bara rulla tummarna i en hel månad? Men vad händer om jag gör min redict, tror du google lägger märke till min nya sajt snabbare eller?

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nog bättre att du läser här om hur man gör en 301. Känns som vi inte pratar riktigt samma språk där.

    Med en redirect lär Google märka sidan snabbare eftersom den gamla sidan uppenbarligen både är äldre och dessutom indexerad. Däremot kan det ta ett tag före den gamla sidan försvinner helt ur indexet även om en besökare som kommer till den gamla sidan skickas vidare till den nya.
    Tiden före sidan helt är borta kan variera från några dagar till någon månad. Så du vet det.

    Rulla tummarna, tja om webbplatsen är helt färdig nu så återstår väl att skaffa lite inlänkar till sidan.

  9. #9
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Urban: Tackar för utförliga svar.
    Jag har läst seo guiden flera gånger om och om, men du tycker att jag bara borde lägga upp en vanlig index.php eller? och skriva : <?php
    header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
    header( "Status: 301 Moved Permanently" );
    header( "Location: http://www.ny-url.se/" );
    exit(0);
    ?>

    ?

    Annars är jag tvungen att ladda upp alla wordpress filer och allt, då känns de som att de kommer indexeras på nytt eller något.

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Varför kan du bara inte lägga upp en .htaccess?

  11. #11
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Jo det kan jag göra.
    Hur ska jag gå tillväga då?

    För så här ser det ut : www.mingammladomän.se
    och min test site låg på www.mingammladomän.se/mapp/

    "min gammla domän" är en fungerande webb plats och den har bra pr osv så jag vill ju inte förstöra något för den.
    Kan du om du inte vill skriva massa koder, skicka ett pm? Skulle vara väldigt tacksam, Urban!

  12. #12
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Alltså, min sajt kommer med i google om jag söker på själva domännamnet.ltd .
    Dock om jag söker på en fras/det ordet jag vill optimera mot kommer jag inte med på någon av de första sidorna ( 1-3 ) trots att detta är en väldigt låg konkurrerad nisch och att t.om blogg 'kommentarer' kommer före mig..

    Jag fortsätter dock med att skaffa viktiga inlänkar, om det är till hjälp

  13. #13
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Uppdatering: på ett av mina sök fraser kommer jag typ längst ner på sida 3
    på ett annat kommer jag 5:a på sida 2, så jag tror inte jag har hamnat i något utav deras filter.
    Söker jag på mitt domän namn som också är en fras, kommer jag 1:a.

  14. #14
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Filter pratar vi inte om här nej. Den nya sidan är väl två dagar gammal något sådant. Vänta några veckor och se var det hamnar. Visst är vi intresserade av hur det går för dig. Har du funderat på Twitter där?

  15. #15
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Jaha, så inget filter = Lugn nestak..
    Har tyvärr ingen twitter för min sida men borde kanske skaffa det...Måste bara hitta folk inom den kategorin/nischen om man säger så.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 14:48
  2. Hur jag har fått läsare till min hemsida
    Av Peter U Larsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:25
  3. Har jag fått ett straff?
    Av MattiasGustafsson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 18:09
  4. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55