Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 38

Vilken svensk artikelkatalog hade du valt just nu?

  1. #1
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej,
    Jag måste välja en svensk artikelkatalog och trots alla nyttiga trådar i detta forum så känner jag mig osäker på vilken som kommer att funka bäst. Jag vill ha så hög PR som möjligt samt snabb publicering (24 timmar max) och godkända länkar i texten (minst två!)

    Är det någon som aktivt använder en katalog just nu som fungerar smidigt och bra?

    Jag skulle verkligen uppskatta mer information om detta från den som verkligen vet och inte bara länkar till döda kataloger!

    Tack!

    Rebecca

  2. #2
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Har sök bra svenska kataloger jag också men
    dom flesta svenska ser ut som SEOare har byggt dom själva
    och jag vill inte gärna ge bort min content till dom
    (har inte hittat nån som gör det för artiklarnas skulle om du för stå vad jag menar)

    Jag har börjat köra på engelska
    dock så verkar det som att det ibland går att skriva svenska på och ibland så fastnar men i language filter

    Kör ibland engelska texter till svenska sidor kanske inte optimalt men bättre än en svensk länkatalog med fåtal artiklar


    Rätta mig gärna och berätta var dom BRA svenska katalogerna finns
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  3. #3
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Vilka internationella kataloger använder du till svenska artiklar?

  4. #4
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av MrB Visa inlägg
    Har sök bra svenska kataloger jag också men
    dom flesta svenska ser ut som SEOare har byggt dom själva
    och jag vill inte gärna ge bort min content till dom
    (har inte hittat nån som gör det för artiklarnas skulle om du för stå vad jag menar)

    Jag har börjat köra på engelska
    dock så verkar det som att det ibland går att skriva svenska på och ibland så fastnar men i language filter

    Kör ibland engelska texter till svenska sidor kanske inte optimalt men bättre än en svensk länkatalog med fåtal artiklar


    Rätta mig gärna och berätta var dom BRA svenska katalogerna finns
    Känns som du missuppfattat hela grejen med artikelkatalog

  5. #5
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Jag vill bara meddela att artikelservice.se funkar riktigt fint. Det tog några timmar att få in artiklarna med länkar.

  6. #6
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Känns som du missuppfattat hela grejen med artikelkatalog
    a kanske
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  7. #7
    alexrushs avatar
    alexrush alexrush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    4
    Kan inte någon förklara mer utförligt det här om artikelkataloger?
    Hur pass hjälpsamma är de egentligen?

  8. #8
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Jag kan en hel del om internationella artikelkataloger och där har det ju traditionellt sett handlat om länkbygge som faktiskt varit mycket effektivt. Efter Google Panda ändrades läget. Vi som jobbar med originellt innehåll ser fortfarande att internationella kataloger ger resultat men numera får man ta till lite annan taktik för att det verkligen ska ge genomslag. För den som jobbar med kvalitet så är länkar från artikelkataloger fortfarande något som fungerar och är viktigt. Det gäller förstås att välja rätt katalog och att utforma artiklarna på ett vettigt sätt.
    De svenska katalogerna verkar alls inte funka likadant som de internationella och jag skulle också vilja höra lite åsikter om deras påverkan på trafik från Google. Tyckte att det lät märkligt med internationella kataloger som tar emot artiklar på svenska. Vill fortfarande veta vilka :-)

    Citat Ursprungligen postat av alexrush Visa inlägg
    Kan inte någon förklara mer utförligt det här om artikelkataloger?
    Hur pass hjälpsamma är de egentligen?

  9. #9
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Hej
    hahah som jag försökte skriva är det inte helt enkelt
    eller inte för mig i allafall att post på svenska
    men om du kollar på tex http:XXgoarticlesXcom/search/?type=&q=är&x=0&y=0
    så ser du att jag har sökt på "är"
    och det kommer flera svenska artiklar
    dock så har jag inte lyckat posta på svenska där
    men på andra ställen typ hubpages.com(ja vet ej artikel katalog) så har jag lyckat att ibland skriva på svenska och ibland fastnar jag i språk filter

    test att söka på "är" eller liknande svenska ord i artikel kataloger
    så ser du vilka som kanske kan godkänna svenska

    det jag gör när jag fastnar i språk filter är att köra den i google translate
    så får jag en "rå" engelsk artikel/text som jag ren skriver
    det brukar gå snabbar för mig så än att skriva den helt från början på engelska
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  10. #10
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av LoyalWriter Visa inlägg
    Det gäller förstås att välja rätt katalog och att utforma artiklarna på ett vettigt sätt.
    berätta gärna mer om dina erfarenheter
    om jag förstår pandas inverkan på artikelkatoaloger så är det kopierad/spunna eller på annant sätt tveksamma artiklar som inte blir indexserade?
    dock så ska orginal artiklar fungera som för eller ?
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  11. #11
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Artiklar kan visst vara kopierade, såvida du har rätten till dem. Kataloger som Buzzle godtar inte längre kopior men GoArticles, Ezines och andra stora kataloger gör det och det här kan du använda för att främja din sajt. Om du kopierar ett eget original och placerar detta i en artikelsajt efter det att Google crawlat din sajt så påverkar det din sajt på ett positivt sätt. Det här är en teknik som man kan använda tillsammans med fler metoder för att få upp trafiken till en sajt. Men som sagt, texterna måste vara av hög kvalitet. Det betyder att de ska vara väl skrivna, inte ha för många nyckelord och vara relevanta. Om du inte överdriver kopierat material så funkar det bra som backlink metod.

  12. #12
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av LoyalWriter Visa inlägg
    Om du kopierar ett eget original och placerar detta i en artikelsajt efter det att Google crawlat din sajt så påverkar det din sajt på ett positivt sätt.
    .
    Hej menar du att jag fört publicerar texten på min egen sida
    sen väntar på att den ska bli indexserad där efter publicerar jag samma text på olika artikel kataloger ?
    Senast redigerat av MrB den 2011-07-07 klockan 00:08.
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  13. #13
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Ja, men jag vet inte om detta funkar i svenska artikelkataloger. Jag gör detta med Goarticles och några fler för en av mina engelska niche sajter och jag ser fina resultat. Men observera att texten måste vara din annars kan det bli problem.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2011-07-07 klockan 16:43. Anledning: Regel 1, Exempel på dina siter ökar inte trådens värde

  14. #14
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    MrB, om det är engelska niche sajter du vill öka trafiken till så kan jag gärna dela med dig av konceptet mer i detalj. Skicka ett PM i sådant fall.

  15. #15
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av alexrush Visa inlägg
    Kan inte någon förklara mer utförligt det här om artikelkataloger?
    Hur pass hjälpsamma är de egentligen?
    Genom att skriva artiklar får du oftast möjligheten att stoppa in 2-4 externa länkar i artikeln som pekar tillbaka till din sajt.

    Genom att använda sig av ord eller fraser som länkar som du vill synas högt på i sökmotorer så kan du kan avancera i serpen
    och på så sätt får du organisk trafik helt gratis. En annan fördel med artiklar är att man sprider ut ordet om sitt företag eller business och får då också
    fler försäljningar.

    Men de allra flesta använder artikelkataloger för att komma högre upp i serpen.

  16. #16
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Om ni nu inte gillar många av de svenska artikelkatalogerna som finns så undrar jag, vad vill ni ha på en artikelkatalog? jag sitter nämligen på en rätt så bra domän för ändamålet och tanken var väl att jag skulle få upp min egna katalog inom en snar framtid, så vad efterfrågas på kataloger och vad har de katalogerna som är bra för funktioner? förutom hög pr och hög DA?

  17. #17
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Om ni nu inte gillar många av de svenska artikelkatalogerna som finns så undrar jag, vad vill ni ha på en artikelkatalog? jag sitter nämligen på en rätt så bra domän för ändamålet och tanken var väl att jag skulle få upp min egna katalog inom en snar framtid, så vad efterfrågas på kataloger och vad har de katalogerna som är bra för funktioner? förutom hög pr och hög DA?
    Det viktigaste som admin för en artikelkatalog är följande enligt mig:

    1. Inskickade artiklar SKA granskas och om dom håller måttet också publiceras inom 12-24 timmar. Jag har sett att några artikelkataloger får in typ 5 artiklar och dagen och då väljer admin att göra en tidsinställning på dessa så att samtliga inte publiceras på samma dag. Helt okej att göra så tycker jag. Då vet och ser man att ens artikel kommer att publiceras det angivna datumet.

    2. Mailutskick efter att admin har tidsinställt artikeln och även utskick efter att artikeln har publicerats. Det förstnämda tycker jag är viktigt annars måste man logga in hos artikelkatalogen varje dag...

    3. Det ska vara superenkelt att navigera på artikelkatalogen och inte en massa reklam i form av banners som kletar ner i onödan.

    4. Artiklarna ska inte innehålla stavfel eller liknade. Då kommer artikelkatalogen att tappa förtroende för de flesta. Som admin ska man ta sig tiden att läsa igenom varje inskickad artikel och rätta till stavfelen. Innehåller artikeln för mycket stavfel är det bara att kasta den i papperskorgen. Det minsta man kan begära av en författare är att han eller hon kan stava rätt på orden.

    Finns säkert ett par punkter till som behövs ta upp och någon får gärna fylle på med fler kriterier.

  18. #18
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Viktigaste bitarna för mig:

    1) Snabbt godkännande av artiklar. Artiklar jag får in på Hälsoartiklar.se godkänns t.ex. inom 1-2 dagar vilket jag anser vara väldigt bra (bloggare har i regel dåligt tålamod). Sedan kan det ta ytterligare 1-3 dagar innan artikeln publiceras (tidsinställer som Bygger nämner) för att bibehålla ett jämnt flöde med en artikel om dagen. Periodvis har jag gått upp på två artiklar om dagen när flödet varit stort men jag ser hellre en dags väntetid än att det publiceras en drös artiklar samma dag för att sedan vara uppehåll.

    2) Domänen ska ha hög PR och DA. En självklarhet egentligen men jag lägger inte ner tid på att skriva innehåll till sajter utan inlänkar.

    3) Kontrollera så att texterna är unika! Det första jag gör med varje artikel är att kontrollera på Google så att några liknande artiklar inte redan är indexerade. Inte sällan dyker det upp 2-3 artikelkataloger som publicerat exakt samma artikel vilket ofta beror på lathet - det tar några sekunder att kontrollera. Jag anser dock att det är en viktig del för att garantera att artikelkatalogen bibehåller hög kvalité precis som att du måste kontrollera meningsuppbyggnad och stavfel.

    4) Att artikelkatalogen inte är ny. Lite dumt kanske men artikelkataloger, likt många andra sajter, kommer och går. Till stor del p.g.a. att det är så otroligt enkelt att starta och marknadsföra sajter idag. Därför vill jag inte skriva artiklar som troligtvis är försvunna om ett par månader eller ett år. Av samma anledning så skickar jag ytterst sällan in artiklar till sajter som är nästan tomma även om de har något år på nacken. Finns där inget material så är domänen troligtvis en kostnad och kostnader brukar för eller senare plockas bort. För att komma igång är det alltså viktigt att antingen själv skriva artiklar (har själv publicerat 31 st i min katalog) eller att få in gott om material (köpa, tävling, etc) i början.

  19. #19
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Viktigaste bitarna för mig:
    4) Att artikelkatalogen inte är ny. Lite dumt kanske men artikelkataloger, likt många andra sajter, kommer och går. Till stor del p.g.a. att det är så otroligt enkelt att starta och marknadsföra sajter idag. Därför vill jag inte skriva artiklar som troligtvis är försvunna om ett par månader eller ett år.
    Det kan jag hålla med om. Har själv ett förakt mot wordpress kataloger då jag anser att det är alldeles för enkelt att starta den som det är att sluta arbeta med den. Jag personligen tänkte bygga ett helt eget system i .NET, då jag tror att det kan ge lite seriositet i det hela med att det är egenbyggt och det är bara jag som har just det systemet. Därför söker jag inspiration och vill ju såklart bli den bästa svenska katalogen så därför jag frågar vad folk efterfrågar på en artikelkatalog.

    Jag känner att jag har fått med vad folk säger att det MÅSTE finnas och fungera på ett visst sätt. Hur anser ni är det bästa sättet att skicka in, via e-mail eller ska man registrera en användare på sidan och genom "admin panelen" skicka in tillsammans med kategorier, vilka taggar man önskar osv, eller räckr det gott och väl med ett enkelt mail där allt finns i?

  20. #20
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    welander: Ska du bygga en sajt i .NET för att folk ska skicka mejl till dig med artiklar? Nästan så du kan ha en statisk html sida istället då

    Angående duplicate content är det svårt att komma ifrån. Alla artikelkataloger har det. Vissa har mer vissa har mindre men de som godkänner snabbast har störst risk att råka ut för det. Ibland kan vissa personer posta samma artikel på 10 olika sajter samma dag. Hur kollar man då att den inte redan finns? Handlar inte alltid om lathet.

  21. #21
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    welander: Ska du bygga en sajt i .NET för att folk ska skicka mejl till dig med artiklar? Nästan så du kan ha en statisk html sida istället då
    Nej det skrev jag aldrig, jag skrev att ett egenbyggt system ger mer intryck av seriositet än en one click install wordpress installation. Och undrade vad folk anser vara det bästa sättet att skicka in en artikel på.

  22. #22
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Angående duplicate content är det svårt att komma ifrån. Alla artikelkataloger har det. Vissa har mer vissa har mindre men de som godkänner snabbast har störst risk att råka ut för det. Ibland kan vissa personer posta samma artikel på 10 olika sajter samma dag. Hur kollar man då att den inte redan finns? Handlar inte alltid om lathet.
    Lathet kanske inte, snarare ett sätt att hålla ned kostnaderna/tiden det tar att skriva unika artiklar.
    Jag håller på dem i minst en till två veckor före publicering. Och före jag gör det så söker jag på någon fras i texten för att se om den finns någon annanstans. Finns den det så kommer den inte in.

    Sedan har jag börjat gå tillbaka och kontrollera äldre artiklar, finns de på fler ställen så tar jag bort dem.
    Är man så kortsynt att man skickar samma text till fler ställen så får man skylla sig själv. Tyvärr drabbar det här de som inser hur det skall göras eftersom de får längre väntetid.

  23. #23
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Precis som Urban skriver så kommer man ifrån en stor del av problemen genom att bara hålla på artikeln i någon dag. Sedan är det inte omöjligt att en och annan slinker igenom, inte minst när man schemalägger publiceringen, men att samma handfull artikelkataloger skulle råka ut för det gång på gång är föga troligt.

    Smidigast vore någon form av automatiskt system (t.ex. Copyscape) som regelbundet söker igenom arkivet för att hitta innehåll som publicerats på andra sajter. Nackdelen är givetvis att det kostar och då får man väga fördelar mot nackdelar.

  24. #24
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Urban: Jo visst kan man hålla på artiklarna men samtidigt är det en bra service att kunna ge skribenterna en snabb publicering. Men jag kommer nog också behöva göra som du att hålla på artiklarna lite. Verkar spåra ur och trist för de som verkligen tar sig tid att göra vettiga artiklar.

    ducedo:Jo jag funderade också på copyscape. Det skulle inte ta så lång tid att bygga en automatisk tjänst som kollade upp varje artikel automatiskt via copyscape. Problemet är att man har begränsat antal requests hos copyscape (gratisversionen). Tyvärr kostar betalversionen för varje sökning och det kan ju dra iväg lite om man ska göra kollen varje dag. Vet du om det finns några alternativ till copyscape?

    welander: Jag håller med dig fullt ut. Just därför jag byggt min i .net

  25. #25
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    welander: Jag håller med dig fullt ut. Just därför jag byggt min i .net
    På tal om ingenting och inget svar på denna diskussion, men... varför har du två Kontakta oss länkar i footern på hundraser sidan?

  26. #26
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    På tal om ingenting och inget svar på denna diskussion, men... varför har du två Kontakta oss länkar i footern på hundraser sidan?
    Bra fråga tack för att du såg det Vilken artikelkatalog är det som är din? Eller hade du någon?

  27. #27
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Det är inget som har kommit igång än, sitter på en domän och jag sitter på viljan och lusten, men förtillfället det enda som jag inte sitter på är tid Men de är något som är planerat strax före jul / efter jul att börja med.

  28. #28
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag håller på med en artikel katalog på Svenska.
    Ska köra lite tuffa regler.
    Texten skall vara original, på minst 400 ord (funderar t.o.m sätta 500 ord) och max en länk för varje artikel.
    Kommer inte acceptera artiklar bara för reklam syfte.
    Dvs, säljer man billiga strumpor på sin sida kommer inte artikel att få handla om de billiga strumporna på din sida.
    Man får skriva något intressant om strumpor, som vanligt folk verkligen vill läsa.

    Fördelar, varje artikel pingas till 3000 ping tjänster
    Varje länk laddas upp i betald crawling tjänst
    Genom ett samarbete med tredje part får man gratis skapa 25 bookmarking länkar till varje artikel.
    Första 50 artiklarna får gratis 100 inlänkar av mig.
    Kommer aktivt att bygga länkar till sidan för att höja PRn på artikel katalogen.

  29. #29
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Det kan jag hålla med om. Har själv ett förakt mot wordpress kataloger då jag anser att det är alldeles för enkelt att starta den som det är att sluta arbeta med den. Jag personligen tänkte bygga ett helt eget system i .NET, då jag tror att det kan ge lite seriositet i det hela med att det är egenbyggt och det är bara jag som har just det systemet. Därför söker jag inspiration och vill ju såklart bli den bästa svenska katalogen så därför jag frågar vad folk efterfrågar på en artikelkatalog.

    Jag känner att jag har fått med vad folk säger att det MÅSTE finnas och fungera på ett visst sätt. Hur anser ni är det bästa sättet att skicka in, via e-mail eller ska man registrera en användare på sidan och genom "admin panelen" skicka in tillsammans med kategorier, vilka taggar man önskar osv, eller räckr det gott och väl med ett enkelt mail där allt finns i?
    Nja, bara för att du bygger ett eget system kring din katalog tror jag inte folk ser katalogen som "mer seriös" än andra.
    Allt handlar om hur många artiklar man har på sin sajt. Ser jag att en katalog är exempelvis 3 månader gammal och endast har 5 publicerade artiklar drar jag slutsatsen att

    A. Personen bakom bryr sig inte om att marknadsföra sin artikelkatalog.

    eller

    B. Personen har redan tröttnat och gått vidare till andra projekt som var roligare och kanske mer lönsamma.

    Det är i början som den svåraste biten finns. När man kommer över denna kommer det flyta på ganska bra tror jag och då blir det automatiskt roligare att driva en artikelkatalog.

    För att svara på din sista fråga, skapa INTE ett system där man behöver skicka in sina artiklar via E-Post ! Detta är inget vidare enligt mig. Låt nya medlemmar registrera sig på sajten med användarnamn och lösenord. När man sedan skickar in artiklar så kan man lägga dom i "Övrigt" kategorin om inte kategorin man önskar finns med. Admin skapar sedan en ny kategori där artikeln passar in. Behöver inte vara svårare än så.

  30. #30
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Jag håller på med en artikel katalog på Svenska.
    Ska köra lite tuffa regler.
    Texten skall vara original, på minst 400 ord (funderar t.o.m sätta 500 ord) och max en länk för varje artikel.
    Kommer inte acceptera artiklar bara för reklam syfte.
    Dvs, säljer man billiga strumpor på sin sida kommer inte artikel att få handla om de billiga strumporna på din sida.
    Man får skriva något intressant om strumpor, som vanligt folk verkligen vill läsa.

    Fördelar, varje artikel pingas till 3000 ping tjänster
    Varje länk laddas upp i betald crawling tjänst
    Genom ett samarbete med tredje part får man gratis skapa 25 bookmarking länkar till varje artikel.
    Första 50 artiklarna får gratis 100 inlänkar av mig.
    Kommer aktivt att bygga länkar till sidan för att höja PRn på artikel katalogen.
    Det låter helt klart oerhört intressant. Då antar jag att katalogen ska byggas med wordpress ?

    Att ha hårdare regler men samtidigt en massa fördelar för skribenterna kommer nog att locka till sig de mer seriösa personerna och inte de som postar likadana artiklar på olika ställen. Ett riktigt bra initiativ och jag ser fram emot din katalog ! När planeras den gå live ?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Har du en stor svensk facebook gruppe?
    Av sonnur i forum Sociala medier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 18:31
  2. Nu kan du påverka ditt eget sökresultat i Google!
    Av StefanBergfeldt i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 09:12
  3. Viket domännamn skulle du valt?
    Av David i forum Domänen
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 13:23
  4. Vilka polare hade LL har på forumet?
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 17:56