Resultat 1 till 2 av 2

Min sida kopierad - sjönk i serpen

  1. #1
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    Igår upptäckte jag att an av mina hemsidor var kopierad rakt av utav ett företag i samma bransch.

    jag hittar en annons på blocket där jag känner igen min reklamtext som jag lagt mkt tid på. det var CTRL-C: CTRL-V rakt in i annonsen från min hemsida. Jag letar reda på det företagets hemsida och ser att de tagit cirka 85% av innehållet på min sida rakt av ordagrannt.

    Jag ringer upp företaget. Min plan var att istället för att gå hårt fram och hota mm så sa jag helt enkelt att "ni har kopierat min hemsida. det får man inte. min sida har legat ute i två år och din sida i några dagar. när sökmotor-ggl hittar det kommer de sänka er sida och bannlysa den från internet".

    de tog bort sidan samma dag.

    dock föll jag från nr 2 till 9 på ett viktigt sökord samma dygn. ´
    Är det en slump eller sänkte de andra mig pga duplicant contoent (eller vad det heter) ??

  2. #2
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av limo Visa inlägg
    Igår upptäckte jag att an av mina hemsidor var kopierad rakt av utav ett företag i samma bransch.

    jag hittar en annons på blocket där jag känner igen min reklamtext som jag lagt mkt tid på. det var CTRL-C: CTRL-V rakt in i annonsen från min hemsida. Jag letar reda på det företagets hemsida och ser att de tagit cirka 85% av innehållet på min sida rakt av ordagrannt.

    Jag ringer upp företaget. Min plan var att istället för att gå hårt fram och hota mm så sa jag helt enkelt att "ni har kopierat min hemsida. det får man inte. min sida har legat ute i två år och din sida i några dagar. när sökmotor-ggl hittar det kommer de sänka er sida och bannlysa den från internet".

    de tog bort sidan samma dag.

    dock föll jag från nr 2 till 9 på ett viktigt sökord samma dygn. ´
    Är det en slump eller sänkte de andra mig pga duplicant contoent (eller vad det heter) ??
    Vänta och se lite, troligtvis som du säger bara en slump. Har de nu tagit bort ditt innehåll så borde allt vara ok. Använd http://www.copyscape.com/ om du vill se om någon annan ful fisk varit framme och stulit...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är god CTR i SERPen?
    Av Stefan Nilsson i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 11:39
  2. CTR i SERPen
    Av Stefan Nilsson i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 16:52
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  5. Sjönk från plats nr 2 till 9 efter en inlänkning?
    Av carlespuyol i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 17:58