Resultat 1 till 9 av 9

Nya Yoast en katastrof?

  1. #1
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Jag undrar ifall det är flera som är sjukt missnöjda med det nya Yoast pluginet 3.0.x. Fått uppdateringen automatiskt installerat på flera sajter och funderar på att plocka bort det eftersom den nya versionen verkar buggigt. På en av sajterna gick det inte längre att ha URL-vänliga sidor. Kollar man på kommentarerna på WordPress så ser det ut som det är många som är upprörda...
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

  2. #2
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Känns som om den senaste uppdateringen bara har försökt laga något som inte varit sönder. Användarvänligheten är sämre samt allt har blivit slöare.

  3. #3
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Nu har jag bara den nya versionen på en sajt, men jag har svårt att hitta någon direkt skillnad mot tidigare. Det är samma inställningar vad jag kan se.

    Låter konstigt att pluginet självt skulle skriva om URL:er, eller missuppfattar jag?

  4. #4
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Jag har tidigare hjälpt till med översättningar för Yost så jag har varit en inbiten Yost-fantast under flera år. De gamla URL_erna är den samma och inställningarna har behållits när jag kollar i seo-grodan. Men på en sajt gick det först inte att använda SEO-vänliga permalänkar efter uppdateringen utan fick ett numeriskt värde när jag skapade en ny sida (fungerar efter en senare version).

    Metadescription fältet har försvunnit och på en sajt så har jag problem med admingränssnittet för bilderna i pluginet är för stora. Det har tom skapats extra plugins som "Remove Branding for Yoast SEO". Jag har också haft prestandaproblem vilket jag misstänker beror på Yost (har inte kollat med P3-pluginet). Det står mellan valen att gå tillbaka till version 2.3.5, byta till all-in-one-seo eller uppdatera till premium Yost.

    Kolla kommentarerna på supportforumet sedan november i år så är jag inte ensam att vara missnöjd!
    https://wordpress.org/support/view/p.../wordpress-seo
    Senast redigerat av presidentofgalaxy den 2015-11-30 klockan 11:01.
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

  5. #5
    mcelwees avatar
    mcelwee mcelwee är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    19
    Instämmer i allt (om det som sagts är att Yoast 3.0.X är kasst..

    Är det nån annan som får "The text contains 0 words. This is far too low and should be increased." på alla sidor/posts?

  6. #6
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    DEN NYA YOAST suger! har mailat dom. tror att det föreligger någon bugg som inte uppdaterats. Vissa wordpress teman funkar det med men på andra teman så gör det de inte.
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  7. #7
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Så här skriver Joost om den senaste lanseringen i en grupp på facebook.
    Hey everyone, obviously, we had a major release last week. Obviously, not everything went as smooth as we'd hoped. I wrote a recap and am curious to hear your thoughts (after reading it)
    https://yoast.com/yoast-seo-3-0-release-a-recap/
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  8. #8
    Rings avatar
    Ring Ring är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    8
    Verkar finnas vissa fel, men delen man använder mest om meta titlar/beskrivningar tycker jag är mycket mer grafiskt tilltalanade. Synd att de fortfarande mäter meta beskrivning i antal ord och inte i antal pixlar.

  9. #9
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Nu fungerar det lite bättre än den första versionen som lanserades - hittade ett plugin som gjorde att gränssnittet inte fungerade som jag fick avaktivera. Såg också att jag tappade en hel del trafik på en del sajter i Google Analytics i samband med den här releasen dvs i början på december - så jag bytte till "all in seo" på en del affiliatebloggar. Är det fler som sett besökstapp som kan vara relaterat till den här pluginen - för vid den tidpunkten var det inga större filterändringar.
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med wordpress hemsida med SEO yoast
    Av deep007 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 14:22
  2. SEO-plugin av Yoast och multispråksajt
    Av Peter.B i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 15:51
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 20:04
  4. Yoast SEO plugin, canonical på kategorisidor
    Av Kimpo i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 11:37
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 13:15