Resultat 1 till 1 av 1

Etikering av blogginlägg.

  1. #1
    Cobbs avatar
    Cobb Cobb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    21
    Jag använder ett Wordpress plugin, SimpleTags (modified for Bloggar), för att etikettera mina blogginlägg. Nu undrar jag om det finns någon strategi för att välja ut vilka ord som man skall använda? Självklart skall etiketterna ha relevans för inlägget men sen då?

    Länkkraft? Om jag väljer ett ovanligt ord så får man sidan själv på bloggar.se och länken verkar kunna ligga där upp till ett år. Tar jag ett mer vanligt ord så kommer jag snart att hamna på sidan 2, 3 osv för att sedan försvinna. Dessa sidor har dock högre PR .

    Om jag väljer vanliga ord som många använder ökar antagligen chansen för att få fler besökare vilket också bör räknas in i formeln.

    Kanske är jag helt ute och cyklar och det visar sig att varken bloggar.se eller Technorati ger något. Jag är tyvärr för mycket nybörjare för att kunna reda ut detta.

    När jag sökte på ett ord jag taggat och som jag var helt ensam om så hamnade jag efter bloggar.se i SERP. Retligt men då alla träffar i slutänden pekar på min blogg så kan jag leva med det.

    Opps, såg nu att detta inägg kanske skall vara under Länkstrategier och felstavad rubrik. Kan man gör mer fel i sitt första inlägg. Flytta och rätta om det går.
    Senast redigerat av Cobb den 2007-02-07 klockan 23:36.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)