Resultat 1 till 3 av 3

Jag avancerar inte på Google, vad gör jag för fel?

  1. #1
    Andreas1974s avatar
    Andreas1974 Andreas1974 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Gran Canaria
    Inlägg
    39
    Hej forumet!

    Jag äger och driver mitt företag Welltours här på Gran Canaria där jag och min fru sysslar med tema/gruppresor främst inom hälsa, träning och wellness, vi erbjuder även utbildningar till massör, idrottsmassör och spaterapeut.

    Är i stort behov från alla er kunniga proffs och vore väldigt tacksam för alla de tips och idéer som ni kan tänkas ha. Jag sliter det lilla hår jag har kvar(japp snart flintis) och jag har försökt så gott jag kan att avancera på Google med att göra den SEO jag själv klarat av att göra gällande basic SEO kunskaper. Jag är ändå som oftast fast på 2-4:e sidor på Google med min startsida, welltours.se som med undersidorna:

    -hälsoresor
    -träningsresor
    -massör
    -idrottsmassör
    och -spaterapeut

    Gällande startsidan och mina undersidor (om ni ville ta en titt på dom), Vad gör jag kasst eller inte alls?!?

    Uppskattar och är stort tacksam för alla era experttips.

    Hälsningar från ett varmt Puerto Rico, Gran Canaria.

    /Andreas "snart flintis" Törnstrand
    Senast redigerat av Andreas1974 den 2018-03-04 klockan 17:39.

  2. #2
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag kände lite samma sak för några månader sedan... Jag optimerade och optimerade. Men kom knappt någonstans. Särskilt frustrerande eftersom att jag nästan var expert för 10 år sedan, då hade jag en sida med flera tusen besökare i månaden på en av över 100 egna sidor! Nu har jag kanske 20-40 besökare i månaden uppdelat på 4 sidor.

    Jag har äntligen börjat se lite resultat nu på 2 av de mer vältrafikerade nyckelorden jag försöker ranka på.

    Vad syftar jag på med vältrafikerat? Jo, jag satsar just nu på 2 nyckelord med ungefär 50 000 sökningar per nyckelord i månaden.

    Vad har jag jobbat med senaste halvåret?

    - Jobbar främst med Wordpress eftersom att Wordpress är lätt att arbeta med och optimera. Jag har jobbat med Wordpress i över 10 år och innan HTML/CSS sedan år 2000. Jag KAN använda andra ramverk men personligen föredrar jag Wordpress. Wordpress är i mitt tycke mer nybörjarvänligt och flexibelt än Joomla, Drupal och ecommerce skript. Så lite beroende på användningsområde och skala skulle Wordpress vara mitt förstahandsval.
    - Googlat fram bästa teman för laddningstider, bra kod och säkerthet till Wordpress. Jag har kommit fram till att Genesis Framework (Studiopress) med teman hör till de bättre. Jag har köpte flera stycken. Dessutom tillåter licenserna att man kan göra obegränsat med sidor TILL sig själv och TILL andra utan att man behöver köpa fler. Skillnad gentemot Code Canyons teman exempelvis. Några andra teman
    som verkar vara att rekommendera är Divi av Elegant Themes och Schema av mythemeshop.
    - Skrivit blogginlägg och skapat unikt material uppemot några gånger varje vecka/månad. Regelbundna inlägg på en aktiv blogg = bättre ranking i af. tills vidare
    - Skrivit långa inlägg på minst 500 ord (och max 3000 ord) för längre inlägg rankar ofta bättre än korta. Långa välskrivna inlägg med unikt material = bättre ranking.
    - Betalt för bästa möjliga SEO plugin till Wordpress (SEOPress Pro) som har en rad viktiga funktioner såsom sitemaps, rich snippets, SEO analys för innehållet, metataggar osv. osv.
    - Betalt för Stackpath.com, en CDN-tjänst (Content Delivery Network) samt ett "bra" men prisvärt amerikanskt webbhotell med server i amsterdam (fastcomet.com) som har SSD hårddiskar och stöd för bland annat varnish cache. Stackpath kostar mig ungefär 200 kr i månaden och webbhotellet betalar jag 800 kr halvårsvis. Men jag har också stöd för obegränsat med webbplatser. Med detta webbhotell, CDN och en caching plugin (WP Rocket) så har jag fått SNABBA laddningstider på ungefär/under 500 ms (startsidan) oavsett om min sida är i Sverige eller utomlands. Supersnabba laddningstider = bättre ranking
    - Integrerat SSL certikat och HTTPS (ingår gratis till alla sidor på webbhotellet)
    - Integrerat AMP (Accelerated Mobile Pages) Mobilanpassning = bättre ranking
    - Köpt upp en 11 år gammal domän (inom samma område i Sverige) som jag grundat min sida på. Ålder = Mer trust / Bättre ranking
    - Använt Googles verktyg för analyser och rättat till en rad fel och problem: https://search.google.com/test/mobile-friendly https://developers.google.com/speed/...nsights/?hl=sv
    - Integrerat och konfigurerat min webbplats med Webmaster tools (inkl. nya Google Search Console), Google Analytics och Google Adsense
    - Laggt till min sida i sociala nätverk. Skapat en Facebook sida. Följt en massa människor på Twitter och integrerat min sida där. Lagt till min sida i min profil på olika forum. Delat min sida genom min profil och bett ett par vänner göra det. Sedan har jag gjort länkbyten här och på wn.se. Jag har kontaktat privatpersoner och företag för att göra "länkbyten". Jag har frågat vänner om de kan höras med deras vänner (inom samma niche) om man kan göra sammarbeten.
    - Betalt för verktyg till nyckelordsanalys på kwfinder.com. Sökt i timmar för att hitta lätta nyckelord i Sverige med hög trafik. Står "svårighetsgrad" 0-100 och antal sökningar i månaden. Man får förslag på relevanta nyckelord inom samma område om man söker på exempelvis "fotboll" eller vad som helst annat. Värt pengar... Kostar 400-500 kr om man betalar för 1 månad i taget eller 200-300 kr cirka för 1 år (1 månad i taget)

    Faktum är att jag börjar se resultat FÖRST nu efter jag gjort flera länkbyten. Mycket on-page optimering, skapat en del innehåll och flera länkbyten (med starkare sidor) ger resultat nu. Man får också komma ihåg att varje optimering och sak man gör KAN ta lång tid (ibland månader) innan Google tar sig och man faktiskt ser något.

  3. #3
    Andreas1974s avatar
    Andreas1974 Andreas1974 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Gran Canaria
    Inlägg
    39
    Tack för utförligt svar, det uppskattas.
    Hoppas få fler svar och feedback från forumet just ang. min hemsida, welltours.se med dess tillhörande undersidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google indexerar inte HTTPS
    Av Al3n1994 i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-10-08, 14:08
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-12, 09:29
  3. Google vill inte indexera
    Av wthomas i forum Google
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 18:44
  4. stockholm inte med i google suggest
    Av erison i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 01:58
  5. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40