Resultat 1 till 6 av 6

gjort ett litet adwords - serp - script

  1. #1
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    http://213.114.182.182/readserp/index.php

    ett test av en "tjänst".. är knappt beta ännu, men kul att få lite feedback ändå..
    det den gör är att den hämtar och "analyserar" det sponsrade resultatet i googles serp. Jag har begränsat antalet iterationer till 2 st per sökning nu iom att det ligger på testservern. Det ska gå att köra iaf 15 st sen.

    det må vara en risig tjänst, men den har tatt bätte delen av min helg : ) så om kritik, gärna konstruktiv ... Är det intressant så kanske den dyker upp i skarp verre på egen domän sen .

    ps. grafik är inte alls implementerat ännu.

    / b
    Senast redigerat av Björn den 2007-08-13 klockan 01:21.

  2. #2
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Använder mig inte öht av adwords men det va ändå intressant att kolla lite ord. All information om konkurrenterna är bra information och detta blir således ett ganska bra verktyg. Du kanske skulle trycka ihop "Is present 8 times on 8 iterations, at a total of 12.3 % of the cases" i något mer tabelliknande format.

    Kul verktyg, får man fråga hur du hämtar serpen genom php:n? Det va ett tag sedan jag satt med det men enda sättet jag har lyckats lösa det utan att till slut bli spärrad från serpen är hämta genom användarens ip?

  3. #3
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    jag skulle tro att om jag lade den skarpt nu, med typ 20 st iterationer per sökning osv, så skulle det nog kanske vara i farozonen att bli spärrat. Den använder just nu serverns ip iom att den hämtar content med php...

  4. #4
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Det kan det nog tyvärr bli ja...

  5. #5
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    har uppdaterat det lite nu.. kommer lägga på egen domän snart.

  6. #6
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    verkar mycket spännande.
    Om det går att utveckla det ännu mer utan att google säger stopp tror jag många kommer att använda din tjänst

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)