Resultat 1 till 3 av 3

Whey & det matnyttiga

  1. #1
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Proteinrikt och gott!

    Började intressera mig för SEO när några kompisar startat sidor med n.nu, vilket jag också gjorde ganska kort efter. Snabbt blev vi topp 10 inom respektive intresseområde vilket gjorde att tankarna började få skruv.

    Hur i hela friden är det egentligen möjligt att nå topp 10 på ett område med 85 miljoner svar vid en googling. Tja, det undrar jag fortfarande men det var resultatet några av kompisarna fick och fortfarande håller. Själv är jag sist i gänget vilket kanske förklarar nick-namnet och att jag vill komma lite högre upp i resultaten. Är fortfarande väldigt osäker på vilken åtgärd som ger vad inom SEO men väldigt nyfiken och hoppas på att lära mig en hel del.

    Klickar ni på den översta länken i min signatur kan nu själva få veta mera och dessutom få ett fint erbjudande där var och en själv kan testa principen och se att det går att snabbt nå väldigt högt om sidan är välskriven. Just nu är det helt gratis under hela juni 2012.
    Senast redigerat av Whey den 2012-07-29 klockan 08:41.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Vill inte dra tråden till ett helt annat håll men kom ihåg att antalet resultat är helt irrelevant för hur svårt det är att ta sig till toppen. Jag brukar jämföra det med en löptävling där man får välja att springa mot 10 geparder eller 1000 sniglar - valet är ganska enkelt. På samma vis är det enbart de första 3-10 platserna som är intressanta och det är dessa man bör kontrollera svårigheten hos.

    Välkommen till forumet.

  3. #3
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Tack för välkomnandet ducedo!
    Vi valde en logistisk linje från makrobegreppet "handelonline" & "onlinehandel" till distributionssegmentet för makrot vilket blev "hälsokostbutik" och i det produktkategorin protein "whey". Följaktligen blev kategoriserings begreppen "Handel Online" + " Online Handel" och "Hälsokostbutik" följt av "whey" alla blev topp tio på sina begrepp och alla utom jag blev pr3 under sajternas korta levnad. Min matarsajt fick dock pr3 (jag var ensam om att använda matarsajt)

    Hur bedömer du svårighetsgraden på begreppet ovan på en tiogradig skala?
    kan du ta ett exempel på en logistisk funktionslinje som har en betydligt högre svårighetsgrad? Det skulle vara intressant att se med tillhörande motivering.

    Skulle vara intressant att se skinnet konkretiseras på dina geoparder
    Och sniglarna manifesteras i konkretare terminologi, låter det sig göras utan att du geopardiserar hela jämförelsen? Tycker med andra ord att en praktisk konkretisering skulle vara en mycket värt för mig som liten och nyfiken är.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)