Resultat 1 till 8 av 8

Trafikbyte

  1. #1
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Söker trafikbyten till min sida roligaklipp.se. Din sida har minst pr4, har varit igång ett tag och länken är placerad på ett sådant sätt att länken minst generar ett par besökare om dagen.

    Länkar ges från nyhetsportalen.se i rotationen i tankebubblan till vänster, länkar där ger en del trafik men framförallt massa inlänkar och en riktigt bra kw-boost.

    Endast ett fåtal byten kommer att accepteras då jag inte vill urholka min trust så endast de bästa erbjudandena kommer att beaktas.

    Ifall din sida inte uppnår de här kraven kan det även vara aktuellt med länkar från shoppa.org, eller någon av mina resesidor som byte. Kravet på att din länk till mig genererar trafik är absolut.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    *glöm bort det, skulle vara ett pm *

  3. #3
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    För att svara på kers fråga om statistik, så har nyhetsportalen ungefär 150-180k besökare i månaden. Det är en pr5, dmoz, sunet och bra gäng andra kvalitetsmässiga inlänkar. Trafiken som genereras ut är tyvärr rätt låg eftersom det är en annonsrotation - det beror även såklart på vad för typ av anchor du väljer. Av erfarenhet så ger en länk ett par hundra besökare i månaden..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hjalmar....

    en rolig grej vore ju att byta direkt med grekland.gr och låta reolga semesterbilder göra jobbet. utbyta traffik eller vad har du annars för roliga resesiter...

    seglagrekland.com eller grekland.gr kan bli en utbytesfråga. är du med??

    Vet inte om vi bytt tidigare men är det intressant. PR4 PR3 om du vill...

    Michael

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    jag tycker att det är imponerande trafik. Ska verkligen ta mig en titt och försöka lära mig något.

    Vi har en bit att gå innan vi når ens 100 000 per månad (sedan konverterar vi kanske lite bättre hoppas Jag).

  6. #6
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Hjalmar....

    en rolig grej vore ju att byta direkt med grekland.gr och låta reolga semesterbilder göra jobbet. utbyta traffik eller vad har du annars för roliga resesiter...

    seglagrekland.com eller grekland.gr kan bli en utbytesfråga. är du med??

    Vet inte om vi bytt tidigare men är det intressant. PR4 PR3 om du vill...

    Michael
    Jag är lite förvirrad här. Vad är reolga semesterbilder?

    Vi har pratat om länkbyten förrut men det föll på att jag skulle hamna på nån länksida, tänk hellre trafikbyte än länkbyte så pratar vi samma språk.

    Jag har ju tex badresor.se med undersidor som h ttp://www .badresor.se/aten.html och ht tp://www. badresor.se/grekland.html . Har du trafik att erbjuda (som är mätbar per dag ) så kan vi prata större deals också, jag har ett par andra sidor till med ett par hundra besökare per dag som ligger i din nisch.

    Citat Ursprungligen postat av hans
    jag tycker att det är imponerande trafik. Ska verkligen ta mig en titt och försöka lära mig något.

    Vi har en bit att gå innan vi når ens 100 000 per månad (sedan konverterar vi kanske lite bättre hoppas Jag).
    Sidan har varit igång rätt länge, sen 2003, och var ju en av de första som aggregerade nyheter (vi skall inte glömma frisim här, om inte annat för att frisim-nicclas har en tendens att dyka upp i trådar när jag säger sånna här saker annars ). Har ju haft "tur" och fått rätt mkt uppmärksamhet i media och många fina inlänkar. Får höra titt som tätt om lärare som berättar om siten för sina elever som bra ställe att göra research på etc. Det är bra reklam.

    Det finns nog inte så mycket att lära, keywordsen är användarinteraktivitet (dvs det är en tjänst som användarna själva kan påverka och utforma) samt att det är naturligt länkbete. Jag får kontinuerligt nya inlänkar, det är ju dessutom en naturlig snöbollseffekt. Precis som aolstalker - där du ju själv sa att sidan skulle fortsätta växa - du hade rätt. Jag utgår från att du inte har kollat h ttp://www.aols talker.com/jan2007.php heller, den trafiken har nästan dubblat nu..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Att vara tidigt ute kräver sin talang men kanske ingenting man kan lära sig.

  8. #8
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Först eller bäst. Det är bara att välja
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)