Resultat 1 till 3 av 3

PUSHA.se och lite tips behövs.

  1. #1
    jespervikbers avatar
    jespervikber jespervikber är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    9
    Hej!

    Ganska ny här.

    Vår webb är en generel produktsida som omhandlar de varumärke vi representerar i Skandinavien. Sverige är så klart det vi fokuserar på. Vi har ca 5-7 svenska sökord vi är på 1-14plats på google på dessa. läst era trådar och arbetat under ett år med länkar, kataloger och informationen på vår webb. Arbetat en hel del med kunder som har bloggar som skrivigt gott om oss och länkat.
    Känner att vi stannat av i klättrandet sista tiden.
    Någon som har något bra tipps?

    Vi har inte köpt länkkraft eller hjälp utifrån utan valt att sköta detta själva.
    Vi har fler företag inom andra områden som även har hemsidor.

    Hur gör jag för att få hjälp med att få lite hetare länk från puscha.se?

    MVH

    Jesper Vikberg

  2. #2
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Pusha.se fungerar så att du genom ett visst antal pushningar får en "het länk" som i princip betyder att din länk du skickat in blir dofollow istället för nofollow. Länken följs alltså av googles crawlers och länken som de andra länkarna ni jobbar med gör er sida starkare.

    Att stanna i klättrandet när man börjar närma sig toppen är oftast ganska naturligt. Hemsidorna på de första 3 positionerna har oftast jobbat ganska hårt för att nå denna placering och det kan hända att de helt enkelt är mycket starkare än er sida för tillfället. Opensiteexplorer.org är ett bra verktyg där du kan försöka jämföra din sida med dina konkurrenters för att se hur mycket starkare de egentligen är.

    Lycka till och jobba vidare med att få fram relevanta länkar så ska du se att ni så småningom kommer ta högre placeringar

    Ps. för att bättre förklara pusha.se : När ett antal andra personer gått in och pushat din artikel så blir det alltså en het länk!

  3. #3
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag skrev för en tid sen hur pusha avgör vilka länkar som ska vara heta eller inte. Jag utgick ifrån hur jag skulle göra en liknande algoritm.

    http://www.tnyholm.se/pushas-hemliga-algoritmen/
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver lite tips om annonsplacering
    Av Kimpo i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 22:08
  2. Antal besökare från Pusha.se's förstasida
    Av Jim Westergren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 12:42
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 14:24
  4. Lite tips mottages
    Av Henrik A i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 11:34
  5. Pusha låser in alla länkar i ramar
    Av Jim Westergren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 09:41