Resultat 1 till 7 av 7

Intressant title i hyperlänk

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Hej alla, var ett tag sedan jag startade ett eget ämne här på seo-forum.

    Jag surfade runt lite på ett par sidor för en stund sedan och upptäckte en väldigt intressant titel i en hyperlänk. Att man använder sig utav title i hyperlänkar är inget konstigt men denna var extremt lång, och då funderade jag lite på om detta är rätt väg att gå för att kanske få in mer textvolym. Spontant hade jag nog aldrig gjort detta, men vad hade ni gjort?

    Exempel:
    HTML-kod:
    <a href="lank" title="text med 72 beskrivande ord">ankartext</a>

  2. #2
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
    Hej alla, var ett tag sedan jag startade ett eget ämne här på seo-forum.

    Jag surfade runt lite på ett par sidor för en stund sedan och upptäckte en väldigt intressant titel i en hyperlänk. Att man använder sig utav title i hyperlänkar är inget konstigt men denna var extremt lång, och då funderade jag lite på om detta är rätt väg att gå för att kanske få in mer textvolym. Spontant hade jag nog aldrig gjort detta, men vad hade ni gjort?

    Exempel:
    HTML-kod:
    <a href="lank" title="text med 72 beskrivande ord">ankartext</a>
    Varför skulle man vilja baka in text där? För att det ska synas för google men inte för det mänskliga ögat?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Varför skulle man vilja baka in text där? För att det ska synas för google men inte för det mänskliga ögat?

    Inte hela sanningen, texten syns när man för muspekaren över. Kan användas för att förtydliga/komplettera/etc vart länken går någonstans.
    Inte speciellt märkvärdigt i sig att använda title på länkar.
    För hela textblock kan man dock ifrågasätta det.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-03-28 klockan 00:32.

  4. #4
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Precis som Urban säger så är title attributet(Som fö går att applicera på de flesta html element) ett informationattribut som ska komplettera informationen för valda html elementet.

    Jag skulle dock vara försiktig med att upprepa ordet som används som ankartext och endast använda title-attributet om det faktist förbättrar användarupplevelsen.

  5. #5
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jo precis vad jag med tänkte, lite mycket med stora textblock under title. Såg även att dem som hade sidan (E-handel f.ö.) hade även samma text i kategorin också vilket är ännu sämre med tanke på risken för duplicate.

    Men vad tycker ni är en okej mängd tecken i title på länkar? jag skulle nog kunna sträcka mig till kanske 1 till 2 meningar, låt oss säga max 20 tecken?

  6. #6
    SEOIbericas avatar
    SEOIberica SEOIberica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Palma de Mallorca
    Inlägg
    41
    Jag tycker det är en bra tanke att använda meta desc. på landningssidan i länkarna som pekar mot den. Den texten är ju (oftast) säljande & beskrivande vilket är bra både för besökare och sökmotorer.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @Micke Mig veterligen finns ingen rekommendation hur många ord som attributet skall innehålla . Och tycker heller inte att vi skall ge oss på att försöka bestämma det heller.

    Tittar vi på en bild kan det behövas en hel del ord för att beskriva den, vill man ha sidan utan så mycket direkt synlig text av estetiska skäl kan det bli många ord.
    Den som bör gälla är väl att det avsedda budskapet framgår.
    Om det sedan är orden ”Klicka för pdf” eller ”Haväng Österlen, strax före solnedgången i augusti 2011. Kamera Canon EOS-1D C, ISO 2.500. Fotograf…”

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Intressant vetenskap
    Av Stringfellow i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 12:34
  2. Intressant domän?
    Av KramaMig i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 19:57
  3. intressant titelfråga
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 21:27
  4. Intressant med synonymer
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 22:47
  5. INtressant fenomen
    Av webguide i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 10:41