Resultat 1 till 6 av 6

Val av webbhotell för engelskspråkig site

  1. #1
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Har idag en engelskspråkig site liggandes på surftown. Söker nu efter ett nytt webbhotell för att bli lite mer konkurrenskraftig.

    Skulle behöva lite tips på bra hotell (windowsbaserat). Spelar det någon roll om webbhotellet ligger i UK eller USA?

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vi använder:
    textdrive.com
    Som finns i USA.

    Vilka fungerar utmärkt och som jag upplever är mycket prisvärda. De har emellertid ganska nyligen blivit uppköpta. Det fanns en del begränsade problem i samband med det men också tydliga förbättringar:

    + Supportperson sätts på ärende snabbare.
    - Det tar lite längre tid innan åtgärd sker.

    + Vissa typer av driftproblem där webbservern dör korrigeras mycket snabbt troligen automatiskt (några minuter)
    - Dessa problem var ganska vanliga (ca 3 gånger per vecka) under flera veckor i samband med köpet.

    Sammanfattningvis är jag mycket nöjd.

    TextDrive har hostat stora lösningar också. Tidigare hostade de t.ex. Flickr om jag inte minns fel.

  3. #3
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    På frågan om det spelar roll om hotellet ligger i UK eller US så svarar jag ja. Det beror på vilken publik man vänder sig till - min sajt på UK server går bättre i google.co.uk än på google.com och det tror inte jag är en slump.

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Någon som har tips på ett prisvärt uk-hotell eller vps-leverantör? Jag har svårt att bedömma trovärdigheten hos de mindre aktörerna - finns inget värre än att hamna hos någon golddigger som klappar igen efter ett halvår.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Appropå UK och USA kan jag tillägga att en aktör publicerade statistik över just det. Jag har tråkigt nog inte kvar adressen.

    Slutsatsen var dock att man om man vänder sig mot en publik i UK är det väldigt dumt att driftsätta någon annanstans. Orsaken då att man missar motsvarande "sidor på svenska" sökningarna. Exakt hur stor procenten var som angavs minns jag inte men det var i alla fall över 20%.

  6. #6
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    www . xilo . net ligger jag på, inget att anmärka på hittils i alla fall, men jag vågar inte rekommendera något - klappa igen kan nog alla göra, det är en rätt så omogen bransch fortfarande tycker jag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Flytt från många små webbhotell till en stor server
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:58
  2. Flera webbhotell
    Av jon i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 16:20
  3. Dedikerad hosting vs Webbhotell
    Av Hjalmar i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 19:52
  4. Sitewide på en liten del av en site
    Av mcelwee i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 11:32
  5. Matt Cutts nya post "Indexing Timeline"
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 17:28