Resultat 1 till 3 av 3

Bevis vad en stark Titel med rätt nyckelord ger

  1. #1
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Vi har haft en fruktansvärd skogsbrand här nere på Costa del Sol de senaste dagarna som bekämpades av 900 brandmänn, 25 flygplan, 5.000 människor vart evakuerades, 207 bostäder eldhärjats, m.m.

    Jag råkade dagen innan skriva ett par olika artiklar till mina bloggar om den stora brandfaran som råder på Costa del Sol efter några små bränder som vi hade och jag lägger alltid stor vikt på titeln i mina artiklar, så det blev:

    “High Forest fire risk in the Province of Malaga”
    “Marbella Estepona Benalmadena has forest fire again”
    “Forest Fires in Marbella Estepona and Benalmadena”

    Resultatet vart över 20.000 besökare första branddagen på mina artiklar, totalt har jag haft över 50.000 besökare de senaste dagarna.

    Som jag har påpekat några gånger tidigare, det är lika viktigt att ha en bra och stark titel med rätt nyckelord som en bra artikel.

    // Lennart (mina palmträd och hängmattan klarade sig från branden)

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Helt rätt! Och oerhört oerhört viktigt.
    När jag länkar från andra sajter som oftast "kontrolleras av mig" så länkar jag aldrig med en simpel länk. jag gör alltid en undersida med en artikel i på t.e.x 200-300 ord och länkar från den sidan med max 2 st sökord till den sajten som sökorden ska gälla för. På detta sätt får jag både title, descr, keywords som stärker länkkraften fast länksidan har 0 i pr. Jag har experimenterat och ja det funkar hur bra som helst. På detta sätt kan jag göra maximal värde av utlänken fast innehållet på huvudsidan handlar om någonting helt annat (ej relevant innehåll). Har någon mer erfarenhet kring detta så dela gärna med er. Så ni som vill ha länkbyte av mig då vet ni hur jag gör.

  3. #3
    bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    12
    Den viktigaste frågan är ju om du lyckades göra några pengar på alla dessa besökare? Annars är det ju värt föga tyvärr.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ändra allt på en stark sida
    Av Micke i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 13:15
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 13:06
  3. Titel eller H1?
    Av RoyalMonkey i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 14:26
  4. Slagkraftig titel
    Av Christina i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 23:46
  5. Titel-artikel
    Av JensT i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:32