Resultat 1 till 7 av 7

Äcklig självmarknadsföring!

  1. #1
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Jag vet, det är lägre än det där bredbandsbolaget att göra reklam för sig själv. Men jag tänkte ändå tipsa om att jag släpper en bok om några dagar.
    Den heter kort och gott: Webbstrategiboken.

    Den har en webbplats, den har en sida på Facebook och den går att köpa med leverans efter den 1:e december.

    Nu är det bara upp till våra moderatorer om detta inlägg får vara kvar. Moderatorer är snälla människor!

    I boken skriver jag bland annat om SEO som den fula ankungen bland marknadsföringkanalerna.

    Vi ses i den digitala så väl som den analoga världen!

    Anders Tufvesson

  2. #2
    simonwalls avatar
    simonwall simonwall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    17
    Givetvis har jag redan beställt ett exemplar, ser framemot att den ska dimpa ner i brevlådan.

    Lycka till Anders!

  3. #3
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    http://www.webbstrategiboken.se/fore...bbstrategi.asp

    "En reklamfilm i tv kan ge dina konkurrenter massor av trafik och du inte tänker dig för."


    http://www.webbstrategiboken.se/webb...ategiboken.asp
    webb¬plats
    idrotts¬klubb

    stycke 2 och 3 nerifrån. du har kanske inte studerat texten i firefox?

    http://www.webbstrategiboken.se/webb...ategiboken.asp
    "En go gubbe som gett mig verktyg för att driva affärsnytta på fler nivåer."

    trivs du med att vara en go gubbe???

    nu står det som det står i boken, men du kan ju byta på hemsindan i alla fall...

    Föreläsningar: jag tycker du skriver ditt eget namn aldeles för ofta. det drar ner trovärdigheten till ett minimum...

    ***
    det jag egentligen letade efter var vad boken innehåller. alltså, vilka kapitel som finns och vad de i korthet går ut på.

    men det står itne!! hur kan man göra en hemsida för en bok och UNDVIKA bokens innehåll!?!?

    Det är en merit i sig!

    Kanske är jag hård nu, men jag tyckte denna sidan var skitkass. ett stort arbete har lagts ner, men på fel saker.

    det står fina företagsnamn, men värdet är samma som noll, eftersom det inte går att verifiera. en sak vore om du hade en länk till dn.se med en recension av en viss föreläsning, eller motsvarande länk från verifierad, känd och trovärdig tredjepart.

    Du skriver: "Han har föreläst vid IBC, Episerverdagarna, Wednesday Relations e-bazaar och en mängd andra konferenser och event."

    jag vet itne vad IBC är. Episerverdagarna kan jag räkna ut vad det är, även om jag inte känner till det. e-bazzar har jag ingen aning om och "en mängd andra konferenser och event" ... ööhh...???

    är det viktigt, skriv vilka. är det inte viktigt skit i att skriva. eller ska jag gissa?

    ***
    denna hemsidan skulle handla om en bok!? men den handlar ju bara om dig! usel strategi, skulle jag säga. särkilt med tanke på själva ämnet.

    kanske itne så usel för dig... men i alla fall för besökaren!! fasen så förvirrande!!

    ***
    på förstasidan:
    Webbstrategiboken handlar om hur en webbplats byggs utifrån ett besökarperspektiv. Den tar upp de affärsmässiga strukturer som bör finnas idag för att göra webbplatsen lönsam för organisationen. Boken handlar inte om webbdesign eller webbutveckling utan om hur du strategiskt går tillväga för att skapa en plattform för din internetmarknadsföring.

    din payoff är aldeles för lång.

    skriv så här:
    Webbstrategiboken handlar om hur en webbplats byggs utifrån ett besökarperspektiv. Den tar upp hur du strategiskt går tillväga för att skapa en plattform för din internetmarknadsföring.

    samma sak som det du har skrivit, fast med hälften antal ord. mer överskådligt, mer snabbläst.

    varför ska du skriva vad boken inte handlar om??? verkar ju skitkorkat!

    ***
    jag hittar ännu mer nu... men nu orkar jag inte mer.
    Senast redigerat av plana den 2009-11-29 klockan 19:52.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Låter som en spännande bok. Kommer förmodligen beställa den som en julklapp till mig själv

  5. #5
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Tack för dina synpunkter plana. Webben är än så länge lite halvofficiell (släpper den live idag). Hade planerat att lägga sista handen på den under dagen, vilket gjorde dina synpunkter värdefulla. Lade däremot ut den i Google för några dagar sedan så att alla sidorna skulle bli indexerade.

    När det gäller innehållsförteckningen är jag helt med. Jag har bara inte fått den från förlaget ännu. Kommer senare idag. Men jag kanske skulle ha lagt ut en sida med "Under Construction" och en liten gubbe som gräver under?

    När det gäller vad boken inte handlar om är det medvetet. Det är för att betona vad du inte får om du köper boken. Har fått många positiva reaktioner på just den biten så den får nog vara kvar.

    Sedan undrar jag lite försynt varför du låter så arg. Jag kan ta saklig kritik men i vissa lägen i ditt inlägg låter du arg. Har jag gjort något som retat dig eller vad är det? Du har bevisligen lagt ned tid på att titta igenom webbplatsen men jag kan tycka att din ton inte är så trevlig i vissa lägen.

  6. #6
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av Maccke
    Låter som en spännande bok. Kommer förmodligen beställa den som en julklapp till mig själv
    Tack Maccke! Hoppas att det finns något nytt för dig också.

  7. #7
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Anders T
    Sedan undrar jag lite försynt varför du låter så arg. Jag kan ta saklig kritik men i vissa lägen i ditt inlägg låter du arg. Har jag gjort något som retat dig eller vad är det? Du har bevisligen lagt ned tid på att titta igenom webbplatsen men jag kan tycka att din ton inte är så trevlig i vissa lägen.
    Jag får be om ursäkt! Jag är inte målgruppen!

    Kör på!! Du behöver inte mig!!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)