Resultat 1 till 8 av 8

Topplistor??

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    En topplista består ju av ord och text, oftast, det är ju sökmotorvänligt och om de bara består av biler så är de inte direkt sökmotorOvänliga, de ingoreras av dem. Består de enbart av länkar så, tja tror inte att det heller generellt är ovänligt.....
    Det är ju ingen skillnad på en topplista och flera rader med text.

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Topplistor är sjukt "osökmotorvänliga" eftersom alla som gör dem verkar leva i teknik för 90-talet. Dvs de har "redir"-länkar för att räkna klick.

    Hursomhelst har jag nått mycket bra framgångar med topplistor (seo-mässigt och trafimässigt) och trafiken från dem är en av anledningarna till att jag tror att google tar hänsyn till trafikmängder på webbsidor via toolbaren.

    Problemet med de svenska topplistorna är att de innehåller mycket porr, ren spam, fusk etc. Men är man beredd att dra på sig de grova handskarna, fightas med lite smutsiga metoder och gräva diken så...

    Sammanfattningsvis kan man säga att topplistor i sverige är en metod att få trafik, men absolut inget jag skulle använda på mina större projekt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Topplistor är sjukt "osökmotorvänliga" eftersom alla som gör dem verkar leva i teknik för 90-talet. Dvs de har "redir"-länkar för att räkna klick.

    Hursomhelst har jag nått mycket bra framgångar med topplistor (seo-mässigt och trafimässigt) och trafiken från dem är en av anledningarna till att jag tror att google tar hänsyn till trafikmängder på webbsidor via toolbaren.

    Problemet med de svenska topplistorna är att de innehåller mycket porr, ren spam, fusk etc. Men är man beredd att dra på sig de grova handskarna, fightas med lite smutsiga metoder och gräva diken så...

    Sammanfattningsvis kan man säga att topplistor i sverige är en metod att få trafik, men absolut inget jag skulle använda på mina större projekt.
    Jo, men det betyder ju inte att topplistor i sej är ovänliga mot sökmotorerna, det beror ju på hur någon har gjort dem.

    Det är som sagt ingen skillnad på en lista och annan text.

    Om Google skulle ta hänsyn till trafiken skulle siter med extremt hög trafik andrig bli förbisprugna, vilket jag gör titt som tätt med en site som inte har hög trafk än...

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jo, men det betyder ju inte att topplistor i sej är ovänliga mot sökmotorerna, det beror ju på hur någon har gjort dem.

    Det är som sagt ingen skillnad på en lista och annan text.

    Om Google skulle ta hänsyn till trafiken skulle siter med extremt hög trafik andrig bli förbisprugna, vilket jag gör titt som tätt med en site som inte har hög trafk än...
    Nej, precis och åldern kan heller inte ha någon betydelse för då skulle alltid den äldsta domänen ligga först. Och antalet länkar kan heller inte ha någon betydelse för då skulle den sajt med flest länkar alltid ligga först. Du kan inte argumentera på det sättet.

    Använder Google trafik, vilket jag tror de gör på något sätt för engelska SERP:ar, är det säkert en av många faktorer.

  7. #7
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag jobbar uteslutande på den amerikanska marknaden med extremt konkurrensutsatta sökord.

    Åldern har betydelse, eftersom det är ett mått på trusten hos en site.
    Att många besöker siten kan helt enkelt bero på att nån t.ex. har skickat massor av spammail. Inte särskilt bra ur trustsynpunkt.
    Det är 2 skilda parametrar.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Aardvark Topsites är en sökmotorvänlig topplista-skript som jag använder och som även Topplista.se använder. Och den klarar att samtidigt räkna utklick.

    Bloggtoppen.se är till exempel inte sökmotorvänlig (vilket jag inte alls förstår varför).
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13