Resultat 1 till 9 av 9

Sökmotorsoptimera sida med inloggning

  1. #1
    funtrixs avatar
    funtrix funtrix är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    24
    Hej!
    Jag undrar om ni har några bra tips/råd om man vill sökmotorsoptimera en sida som kräver att man är inloggad, säg en community som lunarstorm eller något annat som man måste logga in för att få vara delaktig i innehållet. Det är svårt att skriva många lockande artiklar m.m. för att sökmotorsspindlarna ska se att sidan uppdateras ofta osv till en sådan sida utan den innehåller i princip bara en inloggning och en bli medlems sektion.
    Osäker på om jag lade det här inlägget rätt.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Mitt råd är att gör om sidan så att man kan se innehåll utan att behöva registrera sig. Till exempel som detta forum.

    Jag har sett exempel på communities som inte var forum där man kunde göra allt utom att skriva och skicka meddelande utan att vara inloggad.

    Ser faktiskt ingen riktig mening med att ha en stängd dörr till alla besökare och sökmotorer.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    funtrixs avatar
    funtrix funtrix är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    24
    Tyvärr så kan jag inte göra det då min tjänst ska innehålla "privat" information.. Jag tog bara community som ett exempel då jag visste att de låg bakom "låsta dörrar"
    Användare ska kunna logga in på sidan och skriva anteckningar och lite sånt som jag med största sannolikhet antar att de inte uppskattar att jag lämnar ut på google, vet inte hur intresant det vore för google att läsa in det ändå då det skrivs många anteckningar som kan anses helt onödiga för personer som inte vet vad de handlar om, som t.ex. "läs sidan sidan 78 i boken diabild".

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo men då finns det väl heller ingen anledning att sökmotoroptimera sidan mer än de ord/fraser som beskriver innehållet i allmänna ordalag.

    vet inte hur intresant det vore för google att läsa in det ändå då det skrivs många anteckningar som kan anses helt onödiga för personer som inte vet vad de handlar om, som t.ex. "läs sidan sidan 78 i boken diabild".
    Nja säg inte det, rätt gjort så kommer sidan indexeras på diabild (om vi nu tar det som ett enkelt exempel).
    här har vi ett från det här forumet som rankar bra
    Ok lite långt så det borde gå bra. Men principen är den som Jim skriver.

    Edit: Ok nu gick den länken rakt in till inlägget men det skulle fungera även för det bara stod på den första sidan.

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hmm ok.

    Du kan ju lägga till en blogg på sajten och betala folk för att skriva eller skriva själv. Du kan annars lägga till ett forum om det passar. Eller syndikera nyheter inom den nischen.

    Men artiklar är alltid bra.

    EDIT: Urban postade före. Han har rätt, underskatta aldrig långa svansen av sökträffar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm här blev det ett bättre exempel från den här sidan http://www.seo-forum.se/seo-arkiv/f-54.html. Länktexten finns i Jims arkiv för den här forumet. De texterna kommer fångas upp av sökmotorerna. När en besökare (eller sökmotor) klickar sig vidare så möts de av texten att de måste vara inloggade för att kunna läsa hela inlägget. Eller snarare den lilla detaljen får du se till.

    Edit: korr. stavfel
    Senast redigerat av Urban G den 2006-11-18 klockan 19:20.

  7. #7
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Du kan ju ha viss information som bara är öppen för medlemmarna. Men att resten är öppet för Google och andra trots att man måste vara medlem för att skriva...

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Svarade precis ett kundmail där han hade första stycket av sina artiklar + rubriker tillgängliga för alla + sökmotorer men att man måste logga in för att läsa resten. Är väl det Urban och agaton också menar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    funtrixs avatar
    funtrix funtrix är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    24
    okej.
    Då ska jag testa att göra som ni säger och hoppas att användarna inte skriver allt för privata rubriker..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 12:02
  2. Köpes: Länkar till sida med underkläder
    Av Marcin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:00
  3. Idé för ny sida
    Av jon i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 12:33
  4. Använda min gamla sida som har bra träffar i google
    Av blabers i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:40
  5. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48