Resultat 1 till 3 av 3

Öppna länkar i nytt fönster?

  1. #1
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Hej
    Har en mindre affiliatesida och de utgående länkarna har jag ställt in att de ska öppnas i ett nytt fönster. Men jag funderar fungerar detta för alla och gillar tex Google det? Jag har aldrig stött på problem med det när provat hemsidan i olika webbläsare och olika datorer. Eller är det mest optimala att besökarens aktuella webbläsarfönster bara länkas vidare som vanligt?

    Jag har valt att hade det så för att besökaren blir längre kvar på hemsidan och förhoppningsvis klickar mer eller besöker andra sidor.Är detta fel tänkt?

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Det spelar ingen roll för hur google kommer se på din sida. Du tänker i princip rätt, men huruvida någon vill återvända till din sida eller inte beror först och främst på om innehållet är tilltalande eller inte. Om besökarna upplever att innehållet är tunt och gärna klickar sig vidare istället så kan det vara direkt irriterande att det öppnas nya fönster och sidan de försöker lämna förblir öppen...

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Det finns fler aspekter på detta. Ponera att du vill öka sidvisningar, tid på sida och liknande. Då kan du länka till "mellansidor" på din webbplats innan du länkar ut, för att vinna på det statistiskt. Portaler med sensationsnyheter använder ofta bilder som placeras på enskilda sidor och vinner därmed visningar som blir skrytsiffror mot deras annonsörer. 12st bilder som finns samlat på en sida eller kräver 12 klick för att se ger stora skillnader i användardata.

    Mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. nytt verktyg
    Av LaoWang i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 18:18
  2. Nytt SEO-FORUM...
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 12:56
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 13:43
  4. Öppna länk i nytt fönster sämre eller?
    Av Urban G i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 13:47
  5. Softich med öppna trådlösa nätverk...
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 12:10