Resultat 1 till 4 av 4

Placering på Google förändras beroende på var man befinner sig?

  1. #1
    ChilleAnderssons avatar
    ChilleAndersson ChilleAndersson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    1
    Tjenare!

    Hur kan man fastställa sin placering på ett specifikt sökord på google? Jag märkte nämligen att vid sökning på kontoret så listades vi på valt sökord på första sidan men då jag hade med mig datorn uppåt i landet & kollade där så fanns vi först med på sida 3!?

    Jag är med på att man kanske får en mer "korrekt" placering om man rensar cache eller kör i ikognito läge, Men då jag körde på samma dator så borde väl jag få samma resultat var jag än befinner mig eller? Ändras informationen bara för att jag i detta fall surfade på hotellets wifi?

    Hur skall man i sin tur kunna förbättra sin position på google om man inte vet vilken placering man redan har på olika orter. Det är ju inte så att ens kunder surfar i ikognito läge, så detta känns ju i grunden något missvisande. Eller tänker jag helt fel här?

    Tack på förhand

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av ChilleAndersson Visa inlägg
    Jag är med på att man kanske får en mer "korrekt" placering om man rensar cache eller kör i ikognito läge, Men då jag körde på samma dator så borde väl jag få samma resultat var jag än befinner mig eller? Ändras informationen bara för att jag i detta fall surfade på hotellets wifi?
    Nja, anta att du googlar på exempelvis "kamremsbyte". Sitter du i norrbotten så vill du ju troligtvis inte få upp företag som endast befinner sig i skåne... Däremot så kan en "jämförelsesajt" som listar olika serviceställen och jämför dem mycket väl ligga stabilt i serpen oavsett var i landet du googlar, eftersom den kan vara relevant.

    Detta är åtminstone googles ambition... men visst skiljer sig sökresultaten beroende på var man befinner sig.

  3. #3
    pegassuss avatar
    pegassus pegassus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    15
    För att veta var du ligger oberoende ditt geografiska läge skulle jag rekomendera att du skaffar gserp.com, registrerar din domän och dina sökord där så kommer du hålla koll på din placering på serpen

  4. #4
    lukass avatar
    lukas lukas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2015
    Inlägg
    11
    Vi använder oss av ProRankTracker samt Moz

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Placering på google?
    Av Ted i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 17:47
  2. Placering på Google Places
    Av SEOSnape i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 12:28
  3. Placering på sökmotorer (Google)
    Av Cinemavision i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 13:54
  4. Google olika placering...
    Av Mats Hellstadius i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 21:41
  5. Verktyg för Google-placering
    Av mshjelm i forum SEO-verktyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 18:13