Resultat 1 till 12 av 12

"Title relevancy to page content is terrible"

  1. #1
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Detta fick jag som svar på min analys på hemsidan "Title relevancy to page content is terrible", kan det bero på att titeln är skriven med ett vanligt "ö" och själva texten på sidan skriven med Ö istället för "ö"?

    Spelar det någon roll?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vill nog säga att det inte hänger på det och som jag har sett så verkar det inte ha någon större betydelse om man använder ö eller &Ouml i titeln.
    Jo förresten en skillnad blir det. Om man vill presentera en snygg titel i SERPen som ser intressant ut att klicka på för en besökare, är det en klar fördel att använda ö i klartext istället. Detta eftersom du får plats med lite fler tecken i titeln då.
    Iof kan man göra som en del gör skapa lite extra långa titlar (över 60-64 tecken), de syns inte för besökarna men sökmotorerna plockar upp texten i allafall.

    Edit: Med titellängden avser jag Google, yahoo mfl visar fler tecken.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-11-19 klockan 23:41.

  3. #3
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Tack för svaret, konverterar google själv "Ö" till "ö" så att den ser att titeln passar texten (om man inte vill ändra från "ö" till " Ö" i titeln)?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Google visar ö i titeln om det står Ö, om det är det du menar med "...titeln passar texten".
    Samma sak med description. Så du skall snarare titta lite på hur väl titeln stämmer i förhållande till resten av innehållet. För att undvika "Title relevancy to page content is terrible" - Är det submitexpress du använt där?

  5. #5
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Google visar ö i titeln om det står Ö, om det är det du menar med "...titeln passar texten".
    Samma sak med description. Så du skall snarare titta lite på hur väl titeln stämmer i förhållande till resten av innehållet. För att undvika "Title relevancy to page content is terrible" - Är det submitexpress du använt där?
    Yes, jag använder submitexpress, vill bara påpeka att jag är ny inom programering mm.
    När man går in på view source så ser man att i själva innehållet så är alla "ö" skrivna med "Ö" , men i description, titeln mm så står det "ö" och inte "Ö". Är det ok?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Har inte sett att det har någon som helst betydelse så det är ok med andra ord.

  7. #7
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Ok, tack! Slipper man skriva om allt innehåll då

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nja men du behöver väl kanske titta lite på hur titeln stämmer överens med sidinnehållet det var ju det som var inledningen till din fråga.

  9. #9
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Japp, förklarade nog inte allt i min fråga titeln mm stämmer överens med sidinnehållet så klart, men blev fundersam när jag fick svaret "Title relevancy to page content is terrible"...eftersom titeln är endast viktiga ord som jag har plockat ut från sidinnehållet.

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok då kan du prova två saker. 1) Minska antalet ord i titeln. 2) Testa och se hur det blir om du skriver ö i klartext.

    För 1) blir det en avvägning om att ha få nyckelord, helst ett i titeln, mot hur det ser ut i SERPen. Samtidigt går det att ranka högt utan att ens ha nyckelordet med i titeln, men det är ett annat kapitel.
    För 2) Så testade jag några andras sidor som hastigast och kan inte dra några slutsatser om det före jag testat ordentligt.
    Men testa lite på några sidor; dina eller dina konkurerrents, det finns ett mönster.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-11-20 klockan 00:32.

  11. #11
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Titeln är kort,men alternativ 2 ska jag testa och medelar om hur det blev, Tack för hjälpen.

  12. #12
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Efter att ha konverterat allt i texten (innehållet på sidan) till åäö, fick jag detta svar: Title relevancy to page content is fair.
    The Title relevancy to page content is 80%.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)