Resultat 1 till 3 av 3

Samma/liknande nyckelord på alla sajter?

  1. #1
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Tjena,

    Har lite funderingar som jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Anta att jag exempelvis har 10 domäner som alla är relaterade till tandblekning. Om jag vill börja bygga upp dessa sidor på bästa sätt för att i framtiden kunna sälja länkar men också boosta min egen huvudsajt, hur bör jag jobba med sökorden för att nå bäst reslutat? Skall jag ha samma/liknande sökord på alla, dvs:

    - tandblekning
    - vitare tänder
    - vita tänder
    - bleka tänderna
    - billig tandblekning
    - köpa tandblekning

    ...på samtliga sajter eller bör jag optimera varje sajt med 2/3 st unika sökord? Unika i den bemärkelsen att jag inte har de som prio på mina andra sajter. Alla tips och idéer är uppskattade! Om det är något som är oklart i min tråd får ni gärna hojta till så förtydligar jag.

    Tack på förhand!
    /Betim

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Såg att du inte fått något svar än.

    Jag brukar dela upp det med ett par sökord per sida. Däremot hade jag nog separerat sökord som "tandblekning" och "vita tänder", men jag hade nog använt "tandblekning", "köpa tandblekning" och "billig tandblekning" på samma sida. Gjort en egen för "bleka tänder". Gjort en för "vitare tänder" och "vita tänder". Detta så länge som det inte krockar med din konvertering på hemsidan.

    Köp en hemsida. Skriv texterna och on-page optimera för en eller flera relaterade sökord på samma undersida. Se hur du rankar på sökorden efter att G indexerat den. Placeras ett eller flera sökord bland 100+ eller väldigt dåligt i förhållande till de andra bör du kolla upp on-page optimeringen igen och ev. separera det sökordet från de andra och göra en egen undersida.

    Hoppas det hjälpte.

    Trevlig kväll, Nils

  3. #3
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Hej,

    Tack för svaret Nils! Grymt schysst med "check-rank-iterate-keyword-onpage"-tipset, behöver så mycket hands on tips jag kan få eftersom jag är heeelt ny i gemet.

    Ha det gott!

    /Betim

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-02, 17:18
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:22
  3. Samma länkkataloger till alla sajter - vad göra?
    Av Skillrookie i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 15:36
  4. sitemap på alla sajter i ett bloggnätverk?
    Av lenny46 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 09:36
  5. Ny sida för samma nyckelord?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 12:31