Resultat 1 till 3 av 3

Ranking / Rating i sökresultatet

  1. #1
    Mr_Tobiass avatar
    Mr_Tobias Mr_Tobias är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    1
    Funderar på att skapa en betygsfunktion med microdata på en av mina sidor. Har hittat en wp-plugin som jag tycker fungerar bra. Men... Med denna plugin kan man endast sätta betyg, man lämnar inte någon e-mailadress eller kommentar.

    Fungerar det för att få med ratings i sökresultatet, eller måste den som sätter betyg även lämna sitt namn och sin e-mailadress.. eller ev en kommentar också?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Vet inte vad det är för plugin du hittat och därför inte vilken typ av microdata-format den kör. Själv brukar jag hålla mig till schema.org.

    Ska du göra en review krävs det ofta en hel del data: http://schema.org/Review
    Däremot om du vill lägga upp ratings av produkter så kan du köra med t.ex. http://schema.org/AggregateRating där du bara uppger en ratingcount för antalet ratings som snitt ratingen är baserad på.

  3. #3
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    +1 för schema.org. I detta fall så är det just AggregateRating som gäller, och det kommer funka bra även utan någon sorts "verifikation".
    Har för mig att det finns en plug i repositoryn som anger detta automatiskt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Min sida ser konstig ut i i sökresultatet på google
    Av olsson-jones i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 10:13
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 15:55
  3. Description syns inte i sökresultatet
    Av hakan i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 23:02
  4. Sidankare i sökresultatet
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 14:35