Resultat 1 till 4 av 4

Hur gör jag med en ladningpage on subdomän?

  1. #1
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Hej,
    Jag skall göra en landingpage till min sida och skapar då i root typ ladningpage.minsida.com
    laddar upp skriptet.Denna sida är då den som all kommer att hamna på men hur gör jag med redirect?Skall jag göra 301
    på landingpage.minsida.com till minsida.com? Det är ju minsida.com som jag kommer att jobba med
    annnonser,SEO etc. Och har detta någon negativ påverkan på sidan minsida.com ur ranking och seo?Nu har jag inte startat
    den biten än så inget att tappa men vill göra rätt från början.
    Är det då också viktigt vad jag döper subdomänen till?Menar bättre kalla den något som har med sidans verksamhet att göra typ dating.dating.com eller kvittar detta då den blir 301 och aldrig kommer att synas utåt?
    Hoppas Ni förstår vad jag menar.
    Senast redigerat av barje47 den 2014-02-27 klockan 14:44.

  2. #2
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Om du gör en .301 redirect från landingpage.minsida.com till minsida.com så kommer besökaren bli vidareslussad till minsida.com, utan att ens se din landningssida...

    Vad är det du vill uppnå?
    Senast redigerat av northsideaxel den 2014-02-27 klockan 19:26.

  3. #3
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Hej
    ok jag har då en landingsida som jag har byggt aftersom mitt site script har vissa begränsningar. Så den har jag då döpt till ex landingpage.minsida.com. Så nu vill jag du som kund när du skriver www.minsida.com skall du hamna på denna nya landingpage.minsida.com
    Hmm ok tror jag skall göra tvärtom haha,Nu börjar det klarna,Klart det måste vara så redirect minsida.com till landingpage.minsida.com
    då hamnar de rätt.Fråga är om detta på något sätt har någon påverkan på seo eller någon annan negativ effekt?Och är det på något sätt viktigt eller kan ha en fördel om jag döper landingpage till något som passar mer till verksamheten?

  4. #4
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Sakta ner lite.

    En landningssida använder du för en kampanj/produkt/tjänst etc. som du vill marknadsföra. Landningssidan utformar du för att på bästa sätt konvertera besöken som kommer till betalande kunder/signups/medlemmar etc.

    Redirectar du minsida.com till landingpage.minsida.com kommer besökaren istället att slussas vidare till din landningssida, och din "vanliga" sida försvinner, och kan inte besökas.

    Vad är det du vill uppnå med din landningssida?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. domän eller subdomän
    Av lenny46 i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-27, 19:57
  2. subdomän i länkkataloger.
    Av lenny46 i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 15:22
  3. Optimera via subdomän
    Av DD Webb i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 16:31
  4. plats 10 på webb.se subdomän?
    Av dajm i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:53