Hej Alla,

Jag är ny här, som medlem vill säga. Har följt forumet sen 2011, men mycket mer aktivt sedan endast några månader tillbaka.
Uppskattar all information och tips man kan få här, även om det inte alltid finns bara en enda sanning och man ibland måste vikta lite.
Jag driver två företag, varav det ena inte intresserar mig och därför knappt har Internetnärvaro. Mitt andra företag börjar placera sig hyfsat i en nisch med ganska hård konkurrens, vi ligger idag på strax under 20 på det hårdast belastade sökordet och på strax under 10 på det näst mest belastade sökordet inom vår bransch. Utöver det ligger vi 1-10 på en del longtail också.

Hur som helst, jag har arbetat mycket med innehållet på vår sida för att det ska vara unikt och med bra information, samtidigt som sidan naturligtvis ska konvertera bra. Men för att ta de där sista placeringarna, behöver jag arbeta med off-page, vilket vi har anlitat konsult för sedan förra sommaren - och på det sättet kommer vi att fortsätta.

Lång inledning, men det kan man kosta på sig vid första inlägget tycker jag. Nu till frågan:

Jag har bett mina Europeiska leverantörer att länka till mig. Som jag har läst i någon annan tråd, verkar det som om brandlinks kan ge bättre jos än sökordslänkar. Jag kommer inte att överarbeta utan jag kommer be att få ett par stycken länkar från respektive domän (ni får gärna kommentera mitt val av brandlinks framför det andra alternativet).

Hur tycker ni på forumet att jag ska be att få länkat till mig? Från vilka sidor hos mina leverantörer, startsida eller produktsida? Vad spelar det för roll att de skriver på sitt språk (tänker då främst på sökordslänkning) och sedan länkar detta till en svensk sida?

Tacksam för svar, har en leverantör "på andra tråden" som väntar på besked om var han ska länka ifrån, och till var han ska länka hos mig

Hälsn Jocke