Resultat 1 till 4 av 4

Tappade många placeringar och indexeras egendomligt

  1. #1
    Jonas_ws avatar
    Jonas_w Jonas_w är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Hejsan. Jag har stött på ett egendomligt (för mig) händelseförlopp. Hoppas att de finns någon här som kan kasta lite ljus på situationen.

    Bakgrund
    Webbutiken det rör sig om har funnits i två år på nätet. Vi har ändrat om i den då och då, bytt adresser och titlar och det har alltid fungerat hyfsat ändå. Vi har legat top 4 inom våra kategorier helatiden på google (bing något sämre, top 10). Nu ändrade vi om igen då vi flyttade en meny från vänstersidan till toppen, ändrade adressen på en underkategori och la till text på alla kategorier och... tjoff, helt plötsligt är vi nummer 12 på google och rasar och på bing syns vi inte alls. Vi har en plats 4 men aldrig är det vår huvudsida som kommer upp utan äldre sidor som inte längre är aktuella. Dessa har inte synts på 1 år eller mer.

    Nuläget
    Jag har försökt gör allt jag kan på google verktyg för webbansvariga, men där visas en thumbnail på vår äldre design. På WWW före vår adress så kan de inte idexera någonting. Det står att den indexerat 0 sidor. Jag kan inte heller köra någon analys överhuvudtaget med www framför namnet. Därermot har vi många träffar på www. Jag lade även till vår adress utan www och då kan jag köra analyser och se eventuell problem, men kan till exempel inte ladda upp en sid-karta då detta endast funkar med www framför.. detta blir jag inte alls klok på, det verkar som vissa funktioner funkar på www och andra utan www. Det spelar ingen roll att jag laddar upp sid-kartor heller det står ändå att 0 sidor blivit indexerade.

    Bing är lika vad jag än gör så verkar inte sökmotorerna kunna hitta vår nya design. Det är precis samma adress. En liten ändring i titeln bara.

    Jag vet inte hur det är med att länka sidor här så jag lämnar det, men det kanske skulle underlätta om jag gör så?

    Mer info
    Vi använder oss av textalk webshop vilken är uppbyggd med mallar. detta var en ny mall som jag sedan aktiverade precis som de sagt att jag ska göra.

    Innan jag gjorde denna designuppdatering fick man upp vårt företagsnamn och förstasidan är man sökte på en produkt nu får man aldrig detta utan en äldre sida som är helt oaktuell så avvisningsnivån har höjts mycket! Folk går in, sen lämnar för de inte hittar vad de söker eller tror de hamnat fel.

    Vad kan jag göra? Vilka steg kan jag ta? Var ska jag börja att nysta?
    Svar uppskattas mycket, jag är helt lost just nu.

    Mvh Jonas

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej Jonas,

    Det låter verkligen inte kul. Kan du skicka adressen till mig i ett PM, så tar jag en titt på hur det ser ut. Det är lite svårt att veta utan att se sajten.

    /Aaron

  3. #3
    Jonas_ws avatar
    Jonas_w Jonas_w är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Tack så mycket! PM är skickat!

  4. #4
    Jonas_ws avatar
    Jonas_w Jonas_w är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    En fråga till som kanske någon kan lösa. Alla adresser som inte innehåller www verkar redirect till indexsidan med www. tex:
    sidan http://testtesttesta/test/ är redirectad till http://www.testtesttesta.se/ istället för http://www.testtesttesta/test/. Hur ordnar man en sådan sak? Det här är som att sparka boll med zlatan, känner mig bortdribblad total

    Jag kan inte köra en såndär på sidan -analys på google analytics heller för den säger att min adress är redirectad till www istället... Min adress ligger på ett webhotell som i sin tur är kopplad till min webbutik. Kan det vara fel redan hos webhotellet?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straffad 200 placeringar....
    Av pleyya i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 17:06
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:45
  3. Mitt forum tappade hälften av all trafik vid plattformsbyte
    Av carlespuyol i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 00:02
  4. Bra placeringar ger bra med inlänkar
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:38
  5. Straff-Filter på underkatalog eller tappade länkar
    Av Webmoney i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 13:17