Resultat 1 till 7 av 7

Ny i stan

  1. #1
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Hej!

    Så har jag efter en skapligt lång tids ensidigt läsande av andras inlägg bestämt mig för att gå med här.

    Jag är inte SEO-proffs, däremot intresserad av området.

    Vad kan man säga om mig? Jobbar med IT...
    SEO har det väl inte hetat så länge, men jag har följt trenden i ca 2 år. Tidigare snackade väl folk mest om att knäcka Google, eller Altavista kanske... på den tiden.

    Anledningen till att jag gick med var för att göra ett inlägg om link-vault.com. Link-vault verkar inte fullt ut anpassat till en sajt på php som använder snygga URL:er. Jag har bl.a. en joomla-baserad php-sajt som använder openSEF för att snygga till URLerna och det går bara inte att få link-vault att lira med den kombinationen. Jag har följt instruktionerna och har även precis provat mig igenom vartenda tips i deras forum och bestämde mig för att posta här efteråt så ni slipper göra samma resa själva... Vid de uppräknade tekniska kombinationerna jag beskrivit så undvik link-vault om ni inte vill tappa håret i förtid!

    Annars verkar ju link-vault schysst som idé.

    Då har jag gjort ett rätt tekniskt första inlägg inser jag. Undrar varför det är så få kvinnor här på forumet?

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Välkommen! Intresse kring sökmotoroptimering är alltid trevligt

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Välkommen hit!

    Jag har aldrig haft problem med LV även om jag skriver om URLerna.

    Men starta hellre en separat tråd om det här.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Respect.

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Välkommen RSed ...

    Då har vi ytterligare lite mer att snacka över "skrivbordet" ... ett tag till i varje fall

    Höres
    /PatrikB

  6. #6
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Tjenare Pat B!

    Visste väl att du höll till här och nosade upp grejer till hundsajten m.m.!

    Lustigt nog var jag helt besatt av att sökordsoptimera på ett visst ord förrförra året medan du knappt tittat på SEO, nu kan du lära mig en del...

    Men jag ligger fortfarande tvåa i google på ordet ifråga, nämn det bara inte här inne för jag har en känsla av att "grabbarna" kan kicka mig till sidan fem om det skulle bli tävling!

  7. #7
    joakim75s avatar
    joakim75 joakim75 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Hej, jag registrerade mig igår efter att ha följt detta forum under hösten.

    Min kollega Martin Lindhe tipsade mig om detta forum.

    Ser fram emot att få bidra med mina erfarenheter kring SEO, jag har arbetat både som konsult inom sökmotoroptimering samt på inköpssidan, dvs anlitat olika seo företag. Har arbetat med sökmotormarknadsföring i ca 4 år.

    Mitt perspektiv på sökmotormarknadsföring är utifrån ett marknadsperspektiv (jag är Civilekonom, inriktning marknadsföring) i grund och botten. Ser fram emot få bolla idéer med Er som har andra erfarenheter och perspektiv på SEO.

    En bra sajt med branschnyheter är www.sempo.org (en skandiavisk grupp inom SEMPO är påväg att startas med syfte att utveckla marknaden för sökmotormarknadsföring).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kontorsplatser i Gamla Stan
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 10:00