Resultat 1 till 3 av 3

Ny på SEO frågor

  1. #1
    Lohans avatar
    Lohan Lohan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1
    Hej är helt ny på SEO och har lite frågor o sådant :P det verkar extremt lätt att tjäna pengar inom denna bransch? rätt eller fel?

    vad är det man gör? länkar folks säljs sidor och får pengar? måste man ha något program vilket isåfall?

    kostar det?

    om nån kan förklara lite kortfattat

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Frågan du ställer är invecklad och det finns fler sidor av myntet.

    Om det finns mycket pengar? Ja, det finns det. Men det finns det inom många andra branscher också. Och lätt vet jag inte om jag hade kallat det. Du konkurrerar ju med personer som har det exakt lika svårt/lätt. Jämvikt brukar alltid lägga sig i en bransch, har läst en siffra på max 10% vinst oavsett bransch. Är den högre = kommer folk och konkurrensen ökar. Är den lägre kommer folk få i konkurs = konkurrensen minskar. Denna bransch är bara barnet och jämvikt kommer lägga sig.

    Vad är det man gör?
    1. Gör en analys av vilka sökord du ska satsa på
    2. Skapa hemsidorna
    3. Bygg innehåll
    4. Skaffa länkar
    5. Utvärdera, optimera, utvärdera, optimera

    Jag rekommenderar dig att lägga någon-några vecka heltid på att lära dig hur man bör göra innan du börjar. Prata med folk som delar med sig av lärdomar. Gör rätt från början.

    Kostar det?
    Domännamn 10-99 kr/år
    webbhotell 10-1000 kr/år
    Din tid

    Slutligen
    http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=501

    Läs alla de guiderna om SEO så har du kommit en bra bit på vägen! Skulle vilja rekommendera dig att läsa min guide http://www.sunbird.se/seo/seo-academy/. Skicka gärna ett PM sedan till mig med feedback.

    Lycka till, Nils

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Lohan Visa inlägg
    Hej är helt ny på SEO och har lite frågor o sådant :P det verkar extremt lätt att tjäna pengar inom denna bransch? rätt eller fel?
    Det lättaste sättet att tjäna pengar brukar annars vara att tjäna pengar på folk som tror att det är lätt att tjäna pengar inom något område...

    Har man ett genuint intresse för SEO, bygga hemsidor, blogga etc så kan man efter en del slit börja dra in en del fickpengar och på sikt ett helt okej tillskott till dne egna ekonomin. Talar man istället om att dra in stora pengar och bli "rik" så krävs massor av jobb, talang och tid.

    Har man inte ett genuint intresse tröttnar man snabbt. För i början lär det inte bli några större pengar som motiverar tillräckligt för att harva vidare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Frågor om SEO
    Av Mezai i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 22:45
  2. Frågor
    Av Ledexperten i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 18:14
  3. Seo frågor
    Av daaajM i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 14:59
  4. 2 SEO-frågor
    Av viRioL i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 19:16
  5. Två frågor
    Av Gabriel K i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 16:21